Grab the widget 

Thursday, March 05, 2009

PERSIDANGAN DUN BAWAH POKOK SEMALAM 339 SAH – HAKIM

Perintah menghalang yang dikeluarkan oleh Ridwan berbunyi "Dengan ini diperintahkan bahawa defendan yang pertama YB Sivakumar a/l Varatharaju Naidu adalah dihalang dari memanggil sebarang persidangan yang melanggar undang-undang (unlawful) yang bertujuan menjadikannya sebagai persidangan Dewan Undangan Negeri". Kandungan perintah tersebut tidak langsung memutuskan bahawa persidangan bawah pokok semalam sebagai tidak sah. Perintah itu juga bermaksud bahawa Sivakumar boleh memanggil mana-mana persidangan yang sah menepati undang-undang. Dengan sebab itu perintah Ridwan tidak menjawab sama ada persidangan bawah pokok semalam sah atau tidak.

Maksudnya hanya persidangan DUN yang tidak mengikut undang undang saja yang di larang, jadi persidangan semalam adalah SAH kerana tiada perlanggaran undang undang pun, masalah bawah pokok atas pokok tidak timbul langsung, 

Masalah status tempat persidangan, polis yang melarang dan menyekatnya, sehingga semua jalan menuju ke DUN ditutup dan dihalang secara tidak sah nya, ini dikira emergency notis telah dikeluarkan, kalau lah banjir DUN tenggelam ke, terbakar ke runtuh ke nak mesyuarat dimana ?, sedang kan DUN tidak boleh tak bersidang dlm tempoh 6 bulan, macam mana , ini fikiran bodoh aku la, korang yang cerdik tu pikir la sendiri.

nak diharap kan pada yang cerdik dan tahu undang undang semuanya bengap dan putar belit jah, tambah tambah yang RASUAH, dia pikir yang memihak dan menguntung belah dia je, lebih baik aku je tafsir undang undang tu, bukan nya payah, kah kah kah paham dak?, tak tau belajar ngan aku.

oii kesian lah pada rakyat perak tu, RASUAH yang mula merompak, yang mulakan ona tu rakyat yang susah, rakyat nak kuasa mereka balik, serah la pada rakyat.

baca biar faham disini .


0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel