Grab the widget 

Saturday, September 24, 2011

Orang Islam Tidak Bebas Mengamalkan Agama Mereka Di Malaysia

Orang Islam di nafi kan hak mereka tidak sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan, perlembagaan menetapkan bahawa setiap orang mempunyai hak untuk menyatakan dan menjalankan agama nya.

Kami orang Islam tidak pernah pertikai amalan2 penting agama lain, kenapa kami penganut Islam sering di pertikai kan  bukan saja dari penganut agama lain malah pemimpin tertinggi negara sendiri pernah mencemuh dan memperlekehkan tuntutan amalan agama kami.

Hudud adalah tuntutan agama kami, kami ingin laksanakan itu keatas golongan kami salah kah ?, kami ingin mengamalkan nya.

image

Tidak timbul masalah suasana kondusif atau tidak, soal nya orang Islam di Malaysia sudah turun temurun, setiap orang yang mengucap 2 kalimah syahadah mereka sudah terikat dengan perintah2 Allah temasuk Hudud, lagi pun sudah 54 tahun melayu menerajui pemerintahan negara di bawah nya pelbagai agensi agama, tapi…………,  hukum Islam tidak lah se ZALIM ISA.

UMNO paling kuat menghalang nya, di Kelantan majoriti berugama Islam, salah kah hudud di  benarkan kepada mereka, sepatut nya semua orang Islam tidak mengira apa pahaman politik menyokong dan membantu usaha Kerajaan Negeri Kelantan itu, supaya Kelantan mendahului negeri lain tempat uji kaji dan menjadi MODEL. surat perdana menteri malaysia bertarikh 15 Julai 1994 menghalang hudud di laksanakan kepada menteri besar kelantan adalah berkaitan.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel