Grab the widget 

Monday, April 18, 2011

Tiong Lai: Bukan Cina Sahaja Tak Sokong BN Dibandar

Mengulas pula isu politik iaitu mengenai kekalahan parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) kepada DAP terutama di kawasan bandar pada Pilihan Raya Negeri Sarawak yang baru berlalu, Liow berkata situasi tersebut bukan hanya semata-mata kerana masyarakat Cina tidak menyokong Barisan Nasional, tetapi secara keseluruhan.

"Ia mengenai masyarakat bandar tanpa mengira bangsa sama ada Melayu, Cina, India, Kadazan, Dusun atau Iban," katanya yang juga Timbalan Presiden MCA.

UMporNO sekutu MCA jah kata CINA bandar tak sokong BN, rupa2 nya penghuni bandar bangsa lain termasuk MELAYU juga tak sokong BN, kerana RASUAH, porno, rembat harta rakyat dan segala macam, pengundi ULU2 negeri jah 5o tahun lebih tak gheti2………..tunggu buah tidak gugur.

resize.aspxRos dan Gul macam sami siamPRU13 kalau UMporNO BN tumbang, tak merasa la RO$WAH nak berlagak dan berjoli. (katakan korang tak kenal semua dalam gambar tu, yang mana agak nya yang muslim ?, yang OREN tu kalau cukur kepala dan kening lagi elok………kah kah kah !)

Ehh ! kerajaan2 ni orang yang mentadbir negara la………….kakitangan kerajaan pulak orang yang kerja dengan kerajaan, tukar kerajaan tak jadi masalah, negara tetap macam tu juga termasuk dengan harta2, kakitangan nya sekali, cuma tukar pentadbir utama iaitu wakil2 rakyat jah, kita tukar wakil2 rakyat UMporNO dan BN pada PRU13 nanti, gantikan dengan wakil2 rakyat dari PR pulak, test tengok macam mana diorang tadbir kot2 nak baik sikit dari BN, kakitangan  kerajaan dan harta2 tu juga kita guna, cuma kita nak tukar SEMENTARA jah kerana UMporNO dan BN ni dah TERUK sangat, RASUAH berleluasa, pakat kutip masuk kantong pemimpin2 mereka jah segala harta rakyat, habis tu kita yang kat bawah ni melopongggggggg hampir lebih 50 tahun sejak dari datuk nenek kita lagi di tipu UMporNO.

Tengok saja dalam keadaan berbagai2 sekatan hak2 Kerajaan negri di NAFI kan oleh KERAjaan PUSAT  UMporNO, Kelantan, P Pinang, Kedah dan Selangor OK jer………….kalau dah dapat Kerajaan pusat dan putrajaya milik PR……kita boleh buat lebih dari apa yang telah KERAjaan Umno BN Buat selama ini……..janji tak RASUAH, kalau RASUAH berleluasa juga PRU14 kita tendang biar MAMPOS.

2 comments:

hussin said...

Menanti detik perpaduan
Oleh ZULKIFLEE BAKAR
pengarang@utusan.com.my

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0416&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_01.htm0

otaklunyai said...

ini sume komen2 dari org boddoh yg ada jawatan... dah terang2 undi bee end dari melayu... ko komen ajelah melayu itu boddoh...

Komen Terkini

lain lain artikel