Grab the widget 

Sunday, January 23, 2011

50 Tahun Komoniti Cina Air Panas Di Nafikan Hak

Seorang kawan aku berbangsa Cina penduduk Pekan Air Panas memberi tahu kediaman mereka masih berstatus haram dan tidak mendapat hakmilik, termasuk sebahagian kaum Melayu terpaksa menyewa untuk tapak kediaman,  walaupun wakil rakyat umno sebelum ini datang dari Kampung mereka.

DSC00584 Cina penduduk tempatan kata “kalau pilih siapa saja calon dari Umno, tetap akan jadi Ular dan Naga seperti wakil rakyat yang lepas2 juga”

Kebun2 getah dan sawit persendirian di sekitar kampung ini dan Kg.Sawah Baru hanya di miliki oleh Ular2 dan Naga umno tempatan, dengan menyenarai nama2 penduduk dan pada hakikat nya mereka yang punya, ini telah berlaku semenjak arwah bapa kepada calon BN pada PRK Tenang ini, 32 ekar kebun sawit milik nya berada di laluan dari Labis ke Kampung Air Panas, Ular2 dan Naga2 Umno mengALI babakan lot2 tanah kepada kaum Cina yang kaya2 dengan mengorban kan hak orang melayu yang dikatakan umno pembela melayu itu.

DSC00554

Banyak kisah2 sedih yang di perlakukan oleh pemimpin2 Umno kepada masyarakat di sini, 20 tahun dulu aku pernah ke kampung ini dan semalam aku sempat berkunjung lagi, segala2 nya tiada beza meski pun Ketua Puteri Umno pun datang dari sini juga 2 wakil2 rakyat terdahulu, semua nya berkepentingan sendiri.

DSC00570 replika menatang Labah2 dan pembangunan di Kolam Air Panas menelanja belanja lebih dari sepatut nya, siapa yang REMBAT ?

selepas ini aku akan ceritakan banya penyelewengan2 yang berlaku di sini, seperti dewan orang ramai, pembangunan pusat rekreasi kolam air panas dan bermacam2 lagi, harap bersabar.

1 comments:

BuBu said...

salam pakcik,
terima kasih di atas lawatan ke Labis. pasti pelbagai isu yang dicari dan dimainkan di blog ini. walau apa pun yang dimainkan isu itu, kami selesa dengan kehidupan ini.
selamat berkempen. ketara pertambahan pelancong dari negeri pakcik di sini. singgahlah kedai makan mak saya di pintu gerbang kampung. InsyaAllah, andai ada rezki.. saya belanja.
wasalam

Komen Terkini

lain lain artikel