Grab the widget 

Wednesday, November 24, 2010

Cheng Ho Dan Hiblis Daerah Dabong

Cheng Ho tak pernah datang ke Kemubu dan Dabong, begitu juga Hang Li Po, mereka ke Melaka melalui laut, kerana di sana Kota perdagangan dan di sana ada satu pemerintahan, kalau menyelusuri sungai Kelantan pun mereka hanya lalu saja dan tak  pernah singgah disini, Cheng Ho lebih mengenali CILANTAN dari Kemubu dan Dabong.

image Kisah2 gambar ini [klik disini]

Ada Al Kisah disini, semenjak Cilantan di perintah APU berkurun yang lalu sehingga kini, Kemubu dan Dabong tempat pembuangan SAMPAH2, wakil pemerintah yang di namakan HIBLIS DAERAH DABONG sendiri yang melakukan kerja2 ini, siapa peduli, apa yang khadam2 pemerintah lakukan terhadap rakyat hujung2 Negeri dan tersorok, mereka ada yang tak pernah sampai disini, disini jalan2 nya TERUK, ada yang masih menggunakan pengangkutan SUNGAI seperti  JAMAN2 Cheng Ho lagi untuk aktiviti harian mereka, mereka ingin maju, tapi apakan daya, sudah puas memilih pemerintah dan wakil rakyat, tapi sama jah 2 x 5, nokwak guano keghajo’e  kito SESOK……………………………….kalau nak buka ladang2 yang di MOU kan baru lah nampak muka2, rupa2 nya di hulu2 ni banyak hasil2 bumi yang Allah Taala sediakan, tapi hasil nya di Korek untuk ke tempat lain, maka tinggal lah daerah ini dengan TAHI lembu atas jalan, jalan di jadikan tempat buang sampah dan sebagai nya.

1 comments:

Anonymous said...

yo lo doh.............ladang rakyat sub ko cino..adolah 2 3 kerat blh elaun 200 rial sbln. Hamilik tanah ore kg tapak rumoh nyo bui pajakan 99 thn. Rumoh banglo cucu pegasas pondok Sg Durian besar po gapo ( duit mari mano juto) di Sg Durian KKrai. Rakyat hok teroka tanah nak jelas wat tubik geran payoh p mitok nga belando. Balak habih licin. PAS 2 X 5 jah nge Umno kaLU sabit duit gat. Dulu sedak kato kokre BN. Raso baik BN ado jugok wi kemudahe ko rakyat alik Ulu. Kalu gini perangha ore PAs memey kaloh la pah ni..dok la puok mung Koto Bharu nun.Celako Celako Celako....
Anok jati Sg Durian

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM