Grab the widget 

Saturday, October 30, 2010

Umno Di Mati Kan Semata2 Kerana Kuli PRK N45 Galas

Semasa dalam umno dulu kuli ni ada la sikit jasa nya yang boleh di sebut, itu pada masa dia berstatus  menteri.

DSC07386

Setelah  kecewa dan kalah dalam perebutan presiden umno melawan madey kuli di tendang dari umno melalui mampos nya umno. madey memamposkan umno semata2 untuk tendang kuli, kemudian madey tubuh umno (baru).

Kerja keras kuli sebelum tu pun hanya kerana jawatan presiden umno dan perdana menteri, walau apa pun masa tu, kuli tidak mendapat 100% sokongan umno Kelantan.

Oleh kerana tiada flatform untuk mencapai cita2 nya, kuli menubuh parti baru Semangat 46 seterus bergabung dengan Pas dan dapat membentuk Kerajaan Negeri Kelantan (angkatan perpaduan Ummah), oleh kerana firasat nya, lambat untuk mencapai cita2 nya, kuli sendiri mematikan parti nya pulak.

Setelah tidak berparti beberapa ketika, kuli memohon menjadi GURKHA dalam umno, melalui jawatan gurkha ni lah kuli semakin tenggelam dalam arus politi perdana, sehingga lah tercetus nya isu royalti petroleum dan gas Kelantan, bermula dengan isu ini kuli sudah ada harga, itu pun kerana kuli beberapa ketika bersama sepentas dengan pimpinan Pas bagi menerang kan isu ini kepada rakyat Kelantan.

Ada kah GALAS akan bermula nya bibit2 penghujung nya karier politik kuli, kerana kalah  nya umno bn di galas kuli sudah tidak ada apa2 lagi dalam politik tanah air.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM