Grab the widget 

Tuesday, September 28, 2010

Solat Jenazah ADUN Galas

Jenazah tiba di Masjid Tengku Faiz Petra Gua Musang jam 12:20 tghmalm, solat jenazah di ketuai oleh Tok Guru Nik Aziz Menteri Besar Kelantan.

Jenazah Allahyarham Che Hashim Adun galas di semadikan di tanah perkuburan Kg. Kerinting Gua Musang dekat dengan rumah kediaman nya.

tgna ketuai TGNA ketuai solat jenazah, turut serta pimpinan Pas negeri.

solat1 Tidak ketinggalan pengundi2, sahabat handai jauh dan dekat ikut serta solat jenazah

DSC06056 sejurus tiba jenazah di usung ke dewan solat untuk di sembahyang kan.

Selain pimpinan Pas dan Kerajaan Negeri turut kelihatan ADUN Paloh, calon BN PRK Dun Manek Urai, hampir penuh dewan solat, hadir menunaikan solat jenazah.

Al Fatihah………..

4 comments:

otaklunyai said...

Khabarnya lebih 3000 orang menyempurkakan Solat Jenazah untuk beliau..
SUBHANALLAH... Didunia lagi Allah telah menunjukkan tanda-tanda kemuliaan dan kesejahteraan yang akan dikurniakan kepada allahyarham.. semoga Allah mencucuri RahmatNya keatas beliau... inilah keberkatan dan kemuliaan yang di berikan oleh Allah kepada mereka yang IKHLAS berjuang bersama-sama Jemaah yang betul, untuk mendaulatkan Hukum Allah di dalam sistem kehidupan keseluruhannya. Marilah kita mengambil iktibar dari kemuliaan dan darjat yang telah dikurniakan oleh Allah kepada beliau dan marilah kita bermuhasabah, apakah telah cukup usaha dan sokongan kita untuk bersama-sama menyokong Jemaah yang jelas berjuang berlandaskan Syariat Islam. Atau kita hanya sekadar selesa berada ditakuk lama yang mana telah jelas pilihan kita selama 53 tahun ini adalah pilihan yang sesat. Bukti dan hujah kebenaran berada didepan mata. Apakah kita masih teguh mempertahankan kesesatan itu. Tepuk dada tanya Iman. Hanya Allah Yang Maha Kuasa untuk memberi petunjuk dan hidayahNya kepada mereka yang di pilih. Berdoalah semoga kita tidak termasuk kedalam golongan mereka yang tidak diberi oleh Allah Hidyah dan Taufik untuk berubah kepada sesuatu yang telah terbukti kebenarannya. Dalam ertikata lain tidak mendapat Petunjuk Allah gara-gara kejahilan dan kedegilan kita sendiri. Wallahualam. TAKBIR!!!

Anonymous said...

Alhamdulillah.. ramai jemaah yang sempurnakan solat jenazah..semoga rohnya ditempatkan dikalangan org mukmin...amin..

3000 orang? melalui gambar solat jenazah itu, mustahil sampai 3000.mungkin hanya 300 orang sahaja kut..

Anonymous said...

reti kira ka

Anonymous said...

3,000? Tipu ka? bedosa wooo tipu-tipu ni baru lepas bulan posa...aachummm...kan dah terbersin.

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM