Grab the widget 

Friday, September 24, 2010

Kuasa Melayu Hilang Di Negeri2 Terus Menerus Di Kuasai Umno

image

Cuba tunjuk satu bukti setakat ini negeri2 saja bukan keseluruhan negara yang di terajui pakatan rakyat kuasa melayu hilang ?.

Bercakap macam orang tiada akal boleh saja, bumi malaysia ini boleh siapa saja menghuni nya, tak kira bangsa.

Mampu kah umno menghimpun kan seluruh melayu yang bertebaran di merata ceruk dunia untuk kembali ke malaysia ?, kalau kata atas dasar nak jaga kuasa melayu ?, bagaimana melayu yang minoriti di madagascar, sri langka, selatan thailand, filipina dan di lain2 tempat lagi, malah di indonesia pun, sama serumpun pun tak boleh bertolak ansur.

Tidak terguris kah Umno kalau bangsa melayu yang minoriti di negara asing di tekan dan di tindas sebagaimana RASIS nya umno terhadap kaum lain yang ada di malaysia ini.

Ini lah akibat anutan parti yang tidak bersandarkan kepada agama, angkuh, taksub asobiyyah kepada kaum nya saja, tidak yakin dan menolak  dengan ayat2 Allah.

Lihat saja di negara ini, selama mana umno menjaga kepentingan melayu di negeri2 yang di terajui nya, di situ lah melayu terpinggir, hanya pemimpin2 saja yang yang nampak hebat, kerana mereka mempergunakn isu melayu untuk kepentingan pemimpin2, rakus dan rasuah sehingga melayu hampir2 tergadai oleh kejahatan pemimpin nya.

Nasib baik, Kelantan, Terengganu pernah di terajui Pas sebelum ini, ada juga kesedaran di kalangan rakyat nya, sentiasa berhati2 dalam memilih peneraju kerajaan negeri, kalau terus menerus di biar kan kepada umno ?, habis hancur.

Madey boleh cakap senang, kerana antara keturunan tidak berasal dari bumi ini, kalau di india yang berkasta2 tak tahu lah apa nasib nya, negara kaya tapi rakyat kasta rendah merempat di bawah2 jambatan dan di tepi jalan.

Kalau di takdirkan pru13 pakatan rakyat dapat mandat, pemimpin umno lah yang hilang segala2 nya, melayu tetap melayu, india tak boleh jadi melayu, begitu juga melayu tak boleh jadi PARPUKARI, parpukari kalau kat india kasta mana pun ntah, hanya parpukari saja perasan pungkok dia putih, cittt.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM