Grab the widget 

Thursday, September 30, 2010

Galas Sedang Membangun Jangan Kondem N45 Dun Galas

Kalau sesiapa yang belum datang ke Galas atau Lu Musang, jangan nak memandai kata tiada pembangunan.

Bandar Lu Musang (tengok bukan istilah pekan, bandar beb) yang terletak dalam dun Galas ada lah antara bandar2 di Kelantan yang pesat membangun dalam era Kerajaan Pas sejak 20 Tahun.

Merupakan bandar transit 2 1/2 jam dari Simpang Pulai Ipoh melalui Lojing, 4 jam dari Kuala Terengganu melalui lebuh raya Kuala Berang dan pinggir Tasek Kenyir serta 4 jam dari KL melalui Raub dan Lipis, juga laluan pengangkutan awam antara KL-KB.

Pusat pentadbiran umno KESEDAR, IPD Polis baru serta kuaters selesa, memiliki padang Golf, KFC, supermarket serta hotel2 berbintang dan Bulan, JPJ pun ada, restoran2 masakan panas berlambak.

Ini semua telah di bangunkan semenjak Kerajaan pimpinan Pas menerajui negeri ini, rakyat disini terdedah dengan kemodenan, jangan anggap pengundi2 disini kolot lagi, ramai para profesiaonal di lahirkan di daerah ini.

Sekitar bandar baru pesat membangun, beberapa buah bank komersial tardapat disini, kalau nak di banding kan dengan JELI tempat Mustapha mamat Lu Musang lebih hebat.

Penduduk pinggir negeri Pahang pun lebih mengenali Lu Musang daripada bandar2 yang ada di Pahang, Merapoh, Kecau, Cegar Perah mereka berurusan dan mendapat kan barang2 keperluan harian nya tertumpu ke bandar ini.

Slide5 Ku Li ketua umno Lu Musang juga pengarah PRK BN Dun Galas.

Pengundi2 disini bergeliga otak mereka, pandai memilih antara kaca dan permata, merek boleh menolak BN pada PRU lalu, kerana mereka bosan sikap RASUAH pemimpin Tempatan Umno yang bermewah2 tanpa memperdulikan rakyat, tambah2 pengundi cina, ada pun Kesedar tidak bermanaat pada kaum ini, begitu juga jabatan KEMAS, jabatan2 ini juga jenis RASIS perkauman hasil tarbiah dan latihan BTN.

Kalau orang berotak waras, tentu hairan, kenapa kawasan bandar pengundi menolak BN ?, ada kah mereka bodoh kolot dari melayu2 umno Felda ?, ini patut di fikirkan oleh semua orang.

Perikatan Pengundi Dun Galas mesti perhanyutkan Umno BN dengan kapal Layaq ini.

Umno BN jangan lah nak berjanji2 kosong dan nak kelentong pengundi disini, janji2 Umno BN masa PRK Manik Urai pun sehingga sekarang tidak tertunai, mana Jambatan Manik Urai, bandar agropolitan, kompleks sukan dan sebagai nya, kalau masa PRK dulu kata Manik Urai di utamakan atau nak jadikan ANAK EMAS, pundek lah lu dacing senget weih !, boleh hanyut ngan kapal layaq lah…..

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM