Grab the widget 

Monday, August 09, 2010

Umno Mesti Dikalahkan Dulu Baru Perpaduan Menjadi Realiti

Selagi Umno berkuasa selagi itu lah bongkak, jahat pada bangsa melayu, lupa diri, rasuah, mungkir janji, merampas harta rakyat, berjoli dengan harta negara.

PRU13 mesti dikalahkan, jam tu baru bolih tengok siapa yang  menyembah, meminta tolong, siapa yang terguling tagih simpati, setelah segala2 nya tiada baru tahu langit tinggi rendah, nilai kejujuran, nilai sebuah janji, nilai rakyat marhaen.

Maka disitu lah titik tolak nya Melayu Islam akan bersatu di bawah satu bumbung, ia itu di bawah payung Islam, PAS akan menyediakan ruang seluas2 nya kepada Umno untuk bersama2 malah kepada semua bangsa tanpa mengira darjat, hatta ahli2 MCA, MIC dan lain2 parti yang cintakan Islam bolih bersama2 dengan PAS.

Pas bukan parti perkauman sebagaimana Umno, walau pun sekarang ini Umno mendakwa mewakili melayu, tapi pada masa yang sama Umno tidak jujur pada bangsa itu, Royalti petroleum hak majoriti melayu Kelantan di nafikan, bah kan Terengganu juga di tindas, ini pengkhianatan pada bangsa sendiri nama nya.

Pemimpin2 elit Umno mengambil kesempatan dengan berbagai2 Subsidi dan insentif koata bumiputra untuk membina kekayaan pemimpin dan kroni dengan menafikan golongan2 pendapatan rendah, memiliki hartanah bersubsidi tapi berapa ramai lagi rakyat bawahan yang tidak memiliki tanah sendiri dan rumah2.

Pemimpin2 dengan anugerah AP dan bermewah2 dengan beberapa biji kereta ratusan ribu RM nilai nya, ini semua di dapati dengan cara tidak betul dan kesempatan, termasuk juga tender2 KERAjaan, penswastaan hanya kepada pemimpin2 tertinggi saja, apa yang penoreh2 getah dapat, menjawat sebagai pengurusi dan ahli lembaga pengarah dibawah Agensi2 KERAjaan dengan gaji dan elaun yang teramat lumayan, apa peneroka Felda dapat ?, nelayan dapat ?, pemimpin dan penguasa2 bermewah2 anak beranak hasil titik peluh golongan2 marhaen.

Tolak Umno pada PRU13, InsyaAllah PAS dan Umno akan Bersatu di bawah panji2 Islam, ayuh lah saudara saudari ku, mulakan kearah itu mulai sekarang.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM