Grab the widget 

Wednesday, August 11, 2010

Orang Kelantan suka bergaduh?

Oleh ZAID MOHD. NOOR
zaid.mohdnoor@kosmo.com.my

KOTA BHARU – Penduduk Kelantan mungkin boleh dikatakan suka bergaduh sesama jiran dan ahli keluarga jika diukur pada jumlah laporan pergaduhan yang diterima polis sepanjang tahun ini. [kosmo]

image AMIR HAMZAH (kiri) menyerahkan dokuman serah tugas kepada Mazlan sambil disaksikan oleh Abdul Rahim di Kota Bharu.

2 comments:

Anonymous said...

SETUJU SANGAT. Bini aku kelantan dan memang kaki gaduh. Pantang silap sikit nak bergaduh. Tapi nak buat mcm mana dah jadi bini. Rasa macam nak cari bini lain yang bukan kelantan.

Anonymous said...

Saya nak kongsi pengalaman berjiran di Kelantan, saya baru je 2 tahun duduk di perumahan Desa Mardhiah di Kg Panchor, rumah memang cantik dan murah, kira puas hati, tp ada sekelompok jiran yang bermasalah besar skit, yang lain2 ok je, dengar cerita org2 lama duk kat situ, jiran yang bermasalah ni pun bukan asal kelantan, asal ala siam/rantau panjang atau thailand sana, skrg dah kaya, ada kompeni bas sekolah n kilang, tak silap Wira Rantau nma kompeni. Kalau nak cerita panjang lebar, penduduk baru ke, penduduk lama ke kat situ semua ada cerita pasal diorang punya zalim dan khianat, baling najis, curi barang orang, dengki dan mcam2 lagi, dulu sedapla diorang sebar fitnah sana sini, skrg ramai dah tau perangai sebenar diorang, baru nampak ada kurang samseng skit. Pandangan saya bukan org kelantan suka bergaduh, tp yg thailand/rantau panjang tu datang menetap kat kelantan ni banyak tak sedar diri, mentang2 dah kaya, satu kampung nak buat dia punya harta, tak boleh ditegur, silap2 kita kena aim macam perbuatan khianat.

Komen Terkini

lain lain artikel