Grab the widget 

Wednesday, August 18, 2010

Dinar Dan Dirham KERAjaan Dan BNM Tidak Benarkan

Timbalan menteri kewangan no.2 berkata selain wang kertas hanya CHIPs2 Judi bolih di gunakan untuk urusan jual beli. turut mempersoalkan bagaimana pekedai di negeri ini boleh menguruskan perniagaan jual beli  menggunakan DINAR dan DIRHAM selain kesukaran pengguna dan pembeli untuk menukar mata wang tersebut kerana tidak diterima oleh bank konvensional tempatan.

image image

image

image

image ehh ! menatang ni pun lebih kurang sama jah dengan menatang kat atas tu…cuma rekabentuk dan material jah lain nya…

Ooooo !, kalau menatang tu tak apa, undang2 kata halal pulak, Dinar dan Dirham pior pure logam emas dan perak tak leh, tak leh hape ?, tak leh KERAjaan nak menipu, oiiit !, panjat pokok kelapa duduk atas pelepah laa.

1 comments:

joecharlie said...

Sedangkan Tun Dr. Mahathir mencadangkan penggunaan mata wang emas dalam peringkat antarabangsa atau lebih spesifik dalam urusniaga di antara negara-negara Islam. Tun Dr. Mahathir juga menyarankan agar ia dikaji dan dirunding terlebih dahulu untuk memastikan perlaksanaannya sempurna.

Tetapi, memandangkan pandangan penganut PAS terlalu sempit dan tidak dapat berfikir melebihi dari sempadan negeri Kelantan, maka mereka tidak dapat membezakan situasi urusniaga global, antarabangsa dan domestik secara jelas.

Keupayaan mereka dalam menguruskan kewangan boleh dilihat dari apa yang terjadi dengan Tabung Memali, tabung-tabung derma ceramah serta Kohilal. Semuanya hilang atas alasan tersilap.

Zhulian, Mydin, Habib pun ada duit emas juga pakailah. Tapi....Kerana terlalu geliga, keputusan PAS untuk menggunakan Dinar dan Dirham telah mengundang begitu banyak pandangan sehinggakan kolumnis dari Arab juga terpanggil untuk ‘memuji’ tindakan PAS.

Pujian yang diberikannya kepada PAS ialah oportunis murahan, gagal, buta huruf dalam dasar kewangan, pemerintahan yang tidak berkesan, autoritarian, ketinggalan zaman, tidak anjal, chauvinis, mengamalkan dasar apartheid terhadap wanita dan naïf
Kita kongsi tulisan oleh Malaysia-instinct.com untuk bukakan minda sikit aja, kalau nak tau lanjut gi lah ke Malaysia-instinct.com .OK.

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM