Grab the widget 

Tuesday, July 27, 2010

Melayu Bukan Milik Umno

Skop melayu pada Umno sangat kecik, berbanding melayu dan Islam pada PAS, lihat saja di Kelantan dan Kedah, malah melayu Islam lebih selesa di dua2 negeri ini, melayu itu juga semasa Umno menerajui nya, malah Kelantan sudah lebih 20 Tahun Melayu Islam PAS berkuasa.

Kalau Umno merasakan melayu sudah tidak yakin pada Umno, Umno sepatut nya REHAT lah, buat letih jah nak ajak PAS bekerjasama.

Apa salah nya kalau Umno tengok pulak cara PAS bagaimana nak mentadbir negara, cuba pulak Umno dan BN menjadi Pembangkang  pulak di Parlimen selepas PRU13 nanti.

Umno tak payah nak menggelupur dan berguling memujuk PAS untuk berkerjasama, sudah lama Umno berkuasa, hanya banyak melakukan kezaliman, rasuah, mengumpul harta dengan cara yang tak betul, kegawatan ekonomi, harga barang mahal tak setimpal dengan pendapatan rakyat bawahan, akhir2 ini pelabur2 asing pulak takut nak melabur, akibat daripada gejala rasuah dan kepincangan sistem perundangan negara.

Dari segi sosial anak2 muda melayu Islam banyak terjerumus ke lembah2 maksiat, dengan menagih dadah termasuk IKON2 artis lah kunun nya, buang anak2 luar nikah, ketagih arak dan sebagai nya.

Ada pun golongan Agama dalam Umno dan KERAjaan, asyik tidor di buai mimpi di ulik dengan ganjaran2 mewah jah, generasi muda melayu Islam Hancuss.

Rehat lah Umno ! fikiran dah buntu, kerana 50 tahun lebih dah Melayu Islam tak ke mana, hidup Umno selama ni pun dengan MERASUAH pengundi2 jah.

PAS dan PR berpontensi untuk ke putrajaya dengan gaya dan style sendiri, dengan tidak mengambil contoh2 buruk Umno.

Umno dan Harussani ! , Doa kan lah moga2 cita PAS untuk memartabatkan Islam berjaya.

Takbir ! Allahuakbar.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel