Grab the widget 

Tuesday, July 27, 2010

Mari Berniaga Tempat Aku

Mari laa niaga tempat aku, kemudahan aku sedia kan, korang nak niaga apa, nak bukak kilang apa, tempat aku anggur ada, bukit tinggi kosong ada lagi kalau nak buat tempat judi.

“Pppergh ! malas aku, bini ko selalu menyibuk, kita elok bincang2 dan ambil keputusan, ko terpaksa pulak ubah fikiran, ko kata bini ko tak setuju dengan keputusan awal”……………..”aku tak berapa yakin la tahap keselamatan tempat ko, ramai sangat penagih dadah dan pill kuda, nanti di pecah masuk nya premis aku, rugi lak aku”………………………”ehh ! aku nak tanya 1 “ ko dah ngam balik ke dengan Ramu, Perkasa dan Sem Ping ?, dengar2 Ramu sama2 dia pun geger, Sem ping pulak dah berbalah pasal cina kampong dan cina bandar, hai ! ini pun tak bolih ni, macam mana la aku nak gi melabur tempat ko, masyarakat nya  huru hara.

Ok….!, nanti, aku panggil lebai Saamah soh dia pegi kecek2 puak lebai hulu kg. tu bekerjasama ngan puak2 aku, puak2 lebai tu dah lama mencuri puak2 aku, letih dah aku bagi duit, jamban, anak beruk, anak setan, tapi lari juga kehulu.

Tengok lah nanti apa kata Lebai Saamah, “ Boh !, puak2 Hulu tu tak nak, dia kata puak kita jahat selama2 nya, mamposs kita Boh…………………..

Aku, kalau puak2 Hulu tu teraju Kg. ko, ok gak, depa ada Iman, tak HAGAH, patuh pada undang2, tak kan depa nak ubah2 peraturan yang telah termaktub dalam Qur’an pulak, selama ni pun depa menyeru kepada Makruf dan Nahi Mungkar,………………..mana Lebai Saamah ?…………..aku gaji mahal2 ko, apa selama ni ko buat hahh !……………, ko tipu aku……………….ko pun sama dengan puak2 hulu juga, kenapa ko kata puak Hulu tu Betul jalan nya ?………………., PERKASA !……….TOLONGGGGGGGGGG.

FDI,IDF,DIF,FID,IPD jalan hang tuah………………dang wangi.

P/S cerita di atas rekaan semata2, ada yang terkena pada yang hidup dan yang sudah mati, nasib laaaa.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel