Grab the widget 

Sunday, July 18, 2010

Kenapa Melayu Kelantan Tak Sokong Umno ?

Jangan sekali2 mengatakan melayu Kelantan bodoh, malah melayu Kelantan bolih hidup dimana2 saja di seluruh pelusuk tanah air, meraka bolih berdikari dan tanpa memerlukan tongkat, anak2 Kelantan ramai memenuhi pusat2 pengajian tinggi, tak kurang yang Profesional, bolih di sebut nama2 mereka.

55% melayu Kelantan menolak Umno dalam pilihanraya, 45% solid molid sokong Umno, PAS tidak bergantung sepenuh nya kepada melayu, Pas bolih meraih majoriti selesa di bantu olih semua kaum yang beragama Islam dan sebahagian non Muslim, kerana apa ?, kerana dasar Pas lebih luas skop nya dengan ISLAM idiologi nya dan melibat kan soal Dosa dan Pahala, Syurga dan Neraka, Dunia dan Akhirat.

Islam dasar yang di bawa olih PAS di iktiraf olih Allah, berbanding MELAYU dasar Umno yang tak kemana, tak lebih sekangkang KERA jah, sempit berbanding Islam untuk kesejahteraan seluruh umat manusia di muka bumi ini.

Yang melayu sendiri cemuh Melayu Umno pulak adalah kerana perangai2 yang tak berakhlak sesetengah pemimpin Umno, dengan joli nya , khianat nya, RASUAH, bongkak, hipokrit termasuk pemimpin2 kampongan yang kecik2, banyak melakukan maksiat langsung tak bolih ambil pengajaran.

Ada paham ? antara2 sebab yang melayu tolak melayu Umno kenapa ?.

Toksah mengugut lah………….toksah cucuk2 dengan duit lah……………….mereka tetap berpegang dengan pesanan Tok Guru mereka.

Sekali lagi jangan menganggap melayu Kelantan bolih di perkotak katik kan, mereke susah untuk di jadi kan barangan dagangan, yang sedang sokong Umno tu jah yang bangang.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM