Grab the widget 

Sunday, July 04, 2010

Bapa2 Umno Ikut Resemi Burung Puyuh

Tanam pinang rapat2 biar senang puyuh berlari…………………..itu burung puyuh zaman samsudin lamin.bapabodohApa yang aku nak ceritakan ialah LAKI2 yang bini nya aktif dalam Umno, bini asyik meeting2, bermacam program ke utara kejap ke selatan, timur dan barat, tambah2 dekat pilihanraya, bini sibuk memanjang, jarang lekat kat rumah, asyik MAKAN dekat luar, kjap orang itu fon dan orang ini pulak ajak kuar.bapaumnoJadi, bapa2 laki2 kena lah buat kerja rumah sendiri macam AMAH, jaga anak, basuh pakaian kerja2 dapor terpaksa dilakukan sendiri, termasuk hantar dan mengambil anak sekolah, ini lah yang dikatakan resemi burung puyuh, kerana burung puyuh bila betina bertelur dan menetas yang JANTAN mesti jaga anak, yang BETINA keluar cari MAKAN dan umpan.

Bila lama kelamaan yang JANTAN jadi lah bendul, ramai kat tempat aku macam ni, yang JANTAN2 buat BODO jah, nak meninggi suara sikit kat BINI menikus, kepala tersorok kedalam bila bini naik kan suara.

Bagi anak2 pulak lebih rapat ngan JANTAN berbanding yang BETINA, musim2 pilihanraya RAYA sakan BETINA2 ni, memang laku sangat, dah tak ingat anak dan JANTAN kat rumah dan kampong.

Kalau sapa2 sayang bini, jangan bagi terlampau aktif dalam UMNO, tak merasa air tangan bini memasak, alamat goreng telor lah memanjang, kalau dua2 sama kuat dan aktif dalam Umno macam mana agak nye ye ?.

Aku pohon berlindung dengan Mu Ya Allah ! dari syaitan yang kena rejam .

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel