Grab the widget 

Saturday, July 24, 2010

Air Kelantan Di Nasihat APCO Juga

PMBK apa dah jadi dengan AKSB nih, macam yahudi juga ka ?, cekik rakyat Manik Urai, bolih dikatakan 1 DUN Manik Urai guna bekalan Air dari loji M/Urai, kabar nya gaji2 Pegawai AKSB mencecah RM10,000/sebulan, gaji buruh2 dan pegawai kecik tak lebih RM2,000 dan tanpa lain2 elaun atau bayaran lebih masa.

Perkhidmatan nya tahap gaban, air selalu tak cukup, banyak tempat tak dapat merasa air, AKSB sedaya upaya kecik kan kos penyenggelaraan untuk untung banya, dapat berbagi masuk kosek sesama pegawai2 atasan, gaji bulanan pekerja bawahan, kenaikan tahunan nya ikut suka, ada yang tak naik langsung.

Semasa aku curi2 meninjau di loji ni, ada 1 orang pekerja jah, semua kerja mamat ni sorang jah laku kan, ini lah aku kata kan AKSB macam yahudi, mencekik darah pengguna dan kakitangan bawahan nya juga, sistem KESELAMATAN tiada lasung, semua kerja di buat olih tak lebih 2 orang.

Asal loji ini di bangun olih JKR, selepas kerajaan negeri di tadbir PAS, Kerajaan negeri menswastakan kepada Kelantan Water, korang ingat tak ?, dulu dah geger pasal Perjanjian di sains tanpa membaca syarat dan terma, pakai sains jah…….last2 mengaku tertipu dengan ayat2 perjanjian itu.

Tok Guru !, demo ni kuat la tutup mato Tok Guru…………….

tekanan air dari pump sungai ini lah tekanan air dari pump dasar sungai, macam air kencing jah.

Selepas JKR dah 2 syarikat menghisap darah, tiada apa peralatan baru di laburkan, prasarana pun kotor, berkarat reput, kerana semua peralatan berusia hampir 30 tahun.punca air dari sg Pada pemerhatian aku tiada peralatan seusia 15 tahun kebawah.struktor usang Lihat ! bahan2 logam berkarat, simen mereput, bersih kah ini ?, mana agensi Kesihatan ?pump usang dan kecik Semasa ini hanya 1 pump di guna untuk ke kolam pengagihan, lihat ! pump bolih di telan dengan pisang jah, pipe kecik bolih buat penyungkil gigi, motor pump 1 lagi aku agak dah kondem, memang ini sahaja yang ada, tidak ada untu backup kalau apa2 terjadi.

prasarana usang dan lusuh Malas nak citer, biar orang Menteri Besar lihat sendiri lah……menyedihkan ada mata lihat, ada otak lu orang PK lah sendiri, khidmat apa camgini.kotor tak tahan nak telan air nih, kalau korang lihat sendiri, yang mereka dakwa sebagai loji pembersih air, macam tempat BABU berkubang jah….kimia rawatan air aik ! ada bahan perawat air ?……….berapa sen lah belanja nya, kalau sebanyak tu jah simpanan nya, atau sample jah, hakikat nya langsung tak taruk….generato lapok tak di guna Ini 2 generator elektrik untuk backup sekira nya punca tenaga dari TNB terputus, tapi tak pernah guna kata kawan aku yang pernah berkerja dengan AKSB, entah elok tah tidak, service tak pernah, diesel pun tak pernah ada.2 pump 1berpfungsi Ini tempat pump dasar sungai, ada 2 pump, tapi satu jah guna, 1 lagi kondem, kalau rosak, tunggu lah, kalau seminggu tak siap, seminggu lah tak merasa AIR, adil kah ?, tidak ada pagar keselamtan, siapa saja bolih masuk, kalau2 siapa2 taruk RACUN semua orang DUN Manik Urai MAMPOS.

barang lapok

berkarat

SONY DSC Nih ! MENATANG peralatan Makmal kunun nya, beratus tahun dah tak bolih guna, macam sial jah…………..Oiiit ! bagi swasta kat orang Manik Urai la weiiii ! lagi baik, tak payah pakai engineer2 dan pegawai kesihatan, pakai otak dan lidah pun bolih guna, kalau dasar penipu begini………….DSC05178Satu lagi yang terbaru, untuk menutup kelemahan, tepi jalan bawah kolam agihan di pasang 2 Stop Cock ke hape aku tak tahu, atau kepala bapak dia gamak nya, kunun nya untuk mengawal tekanan air, satu arah utara dan satu lagi arah selatan, Kg.karangan, laloh, lela jasa, budi, manjur, pemberian, kalau kata laloh, lela jasa selama2 nya minum air kencing lah kalau nak harap kan AKSB.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel