Grab the widget 

Monday, April 05, 2010

Tok Guru…….. Bukan Semua Hal Spelek Tok Guru Tahu

Tok Guru………… baik juga ada pendedahan2 yang mungkin pahit untuk di telan, tak semua pendedahan itu benar, tapi tak semua pulak tak benar, tok guru ingat semua orang macam tok guru ?, tidak tok guru, kadang2 kaki2 “SPELEK”(putar belit) memang licik, susah kita nak kenal, walau pun serban besar bakul, exco, wakil rakyat, ketua bahagian, ajk kawasan, ketua cawangan, ketua2 jabatan dan lain2.

Mereka2 kaki spelek gembira bila tok guru cepat2 menolak dakwaan sebuah laman blog dan memaki sesetengah blogger, tok guru………kira bernasib baik juga ada blogger2, itu pun tak ramai, berapa kerat jah, tak cukup pening lagi, kalau tidak siapa yang berani berdepan untuk mendedah kan sebarang kepincangan dalam pentadbiran Kerajaan Pas Kelantan, sebenar nya PEKUNG dalam kerajaan sudah lama membusuk, hanya halangan2 yang tidak membenar kan sampai ke pengetahuan tok guru, aku secara peribadi tidak menyalah kan 100% pada tok guru, ingat tak, dulu semasa tiada blog2 nih, oiiii ! mak, kita bukak jah mulut nak beri maklumat, ada2 jah penyekat tengah jalan, dia kata “ssemo hok demo nok repot tu dale pengetahuwe tok guru doh….. toksoh laaa wak nnyusoh jah”.

Aku, sekurang2 nya ada blog, dapat juga membantu atau tidak pada PAS, itu lain punya pasal lah, membantu atau tidak aku peduli apa……..kalau aku tidak dedah pun mungkin orang lain dedah, aku cuma menyokong mana2 fakta yang benar dan aku sendiri tahu.

Kalau aku tiada blog siapa nak dengar cakap aku, eh ! setakat 100 lebih pengunjung ada, tak lah haprak sangat………..ini lah medium aku.

Awas ! tok guru, pada kaki spelek bermacam image, diaorang ni pandai lembek tengkok, pijak semut tak mati bila depan tok guru, MEREKA gumbira kalau tok guru cepat2 menyanggah dan memaki penulis blog.

Aura Tok Guru memang tinggi, dalam pada itu lah kaki2 spelek ambil kesempatan, dan meraka mengharap kan SENJATA tok Guru untuk mematahkan sebarang tuduhan LIAR dari pihak2 musuh KUNUN nya.

2 comments:

Mamat Drebar said...

Terus terung wa ckp lu, ini TGNA tahu semua hal 'derma'. TGNA hanya main 'wayang' je. Aloh la.... adat orang politik..... hehehe

Anonymous said...

Kalau baca betul2 rencana kat blog kickdefella tu, derma tu adalah untuk PASTI dan bukannya untuk Kerajaan Negeri atau Parti PAS. Betullah penafian TGNA tu yang derma tu bukan untuk Kerajaan Negeri atau Parti PAS..

Komen Terkini

lain lain artikel