Grab the widget 

Friday, April 02, 2010

Mufta Perak Umpama Tok Selampit

Ada pun tak apa, tak ada pun tak apa Tok Ppeti macam ni, aku pun bolih kalau tahu baca bahasa Arab, segala hukum hakam yang tertulis dalam kitab2 arab, cuma aku tukang baca pada KERAjaan dan bagi tahu seluruh rakyat, apa yang terkandung dalam kitab2 itu.

Segala kenyataan Tok Ppeti harus sana sini langsung tak memberi kesan pada rakyat dan KERAjaan, tak ada siapa nak ikut, tambah2 KERAjaan Umno yang sememang menolak syariat Islam.

Aku bingung, mana satu Sultan dan mana satu KERAjaan, apa maksud Sultan pada Islam dan apa pulak KERAjaan ? 1Msia tapi ada 3-4 pemerintah, kenapa ada 2 intitusi untuk menangani hal ehwal Islam ?.

Yang harus sana sini pulak tahu sebagaimana katanya “hukuman sebatan yang dijatuhkan terhadap Kartika sebelum ini bukanlah hukum hudud, sebaliknya hanya takzir yang tertakluk kepada pindaan oleh pemerintah.

Laa ! bila pulak 1Msia ada Hukum Hudud ni, Tok Ppeti ni cakap macam budak khayal GUM jah, Hudud dah 1Msia tolak mentah2 dan tak bercita2 pun untuk melaksanakan nya weih.

Bagi Tok Ppeti dan KERAjaan Hudud hanya lah sesuatu yang abstrak, hanya untuk pengetahuan sahaja, bukan untuk dilaksana sebagai tanggungjawab yang di perintah Allah.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel