Grab the widget 

Thursday, April 29, 2010

Cameron Highland Busuk Melampau-Baik Kita Tukar KERAjaan

Mana indah nya Cameron Highland ?, dari Simpang Pulai 2 3 kilometer sebelum sampai ke simpang Kg. Raja bertimbun timbun sampah buangan di tepi jalan, sehingga kan bau busuk beberepa kilometer dapat di hidu, ini bukan kerja2 orang biasa, ini adalah kerja2 pihak berkuasa yang bodoh Cameron Highland.

Aku berbual2 dengan pengusaha di situ, kabar nya banyak perkara2 songsang yang di lakukan olih pihak berkuasa tempatan, kiri kanan jalan dari Kg. Raja menuju ke Berincang, Tanah Rata dan seterus nya, sudah lah jalan banyak selekoh2, di tambah dengan kiosk2 dan gerai2 yang rapat dengan jalan bertambah tidak selesa pemanduan kerana jalan bertambah sempit.

sampahcameronhighland

Kerja2 memberi sewa atau bayar TOL kepada tokei2 kenalan rapat pegawai2 berkuasa tempatan di katakan semakin menjadi2, siapa rapat dengan pegawai2 tertentu akan senang lah mendapat kemudahan disini.

Memang pun patut pegawai2 penguasa tidak bolih lama di satu2 tempat, kerana peluang RASUAH adalah tinggi setelah pegawai2 ramai orang di kenali nya, PERASUAH tidak risau dengan wang ringgit asal kan pegawai2 berkuasa dapat memenuhi hajat nya.

Pppergh ! Cameron Highland busuk sama dengan pegawai2 berkuasa disitu, jalan semakin sempit dalam keadaan berliku2, ramai pengusaha2 pertanian merungut dengan tidak ketelusan pegawai berkuasa Cameron Highland, meraka kata tak guna tukar pegawai seberapa ramai serentak, kerana yang baru akan datang pun sama jah, lebih baik kita tukar KERAjaan…………….baru padan muka.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM