Grab the widget 

Thursday, March 25, 2010

Royalty Minyak Kelantan Terbantut Pperghh !

Segala perancangan Fraksi UMNO berkaitan dengan pembuangan Dato' Husam Musa dari EXCO Kerajaan Negeri Kelantan digagalkan oleh Allah SWT. Dah nampak satu tanda-tanda kekuasaan Allah SWT dalam perkara ni dah. [baca berkaitan].

Sekira nya Husam tiada dalam senarai EXCO, apakah isu royalty ikut mati ? mungkin ya mungkin tidak, walau apa pun usaha Husam tidak bolih di kesampingkan, berbanding EXCO2 lain yang hanya menunggu DURIAN runtuh jah, sunyi sepi, tidak pandai mengeksploitasi isu, mati akal, rakyat tak dapat maklumat sebenar, kalau mahu mendengar hujah2 bernas dari lain2 EXCO termasuk wakil2 rakyat second class.

Amat malang bagi rakyat Kelantan kalau benar ada usaha terbaru untuk menyingkir kan Husam dari barisan EXCO, ya usaha Husam bolih di terus kan walau pun tidak bertaraf EXCO, tapi status tidak memungkinkan.

Setakat ini berapa ramai kepala otak macam Husam ada dalam pentadbiran TGNA dengan tidak menafikan kelemahan yang ada pada Husam.

Aku nampak, setelah Ku Li di lantik mewakili Kerajaan Kelantan untuk berunding dengan KERAjaan tengah, seolah2 ada sesuatu……………………., mungkin khidmat Husam sudah tidak perlu lagi.

Kelantan bertambah rumit dengan isu ISTANA, aku harap rakyat tidak terseret dalam isu itu, rakyat perlu matang dalam 2 isu ini, kepentingan Negeri untuk menjamin masa depan rakyat terletak pada pentadbir yang baik, pada pemikir dan pemimpin bervisi, bukan kepada penjahanam.

Perlu ingat masalah pentadbiran Negeri bukan masalah NGAN tak NGAM dengan sianu2, masalah Negeri adalah masalah rakyat, bukan masalah individu, masalah individu bolih belah……

Husam !, pandai2 lah bawa diri.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel