Grab the widget 

Thursday, March 11, 2010

Royalti Bergantung Pada Persempadanan Kawasan P/Raya

KERAjaan najib sanggup menyediakan ratusan Juta RM untuk melobi dan membeli MP2 bangang dari kalangan PR, dengan tujuan untuk mendapatkan mandat 2/3 di Parlimen.

Dan beberapa Akta, Ordinan dan sebagai nya BN akan meminda atau membatal terus mana2 yang tidak sesuai atau menguntungkan KERAjaan BN, ini termasuklah Akta Petroleum 1974, yang membolih kan Negeri2 yang menandatangani perjanjian itu mendapat royalti 5% dari petronas.

Pemimpin2 Umno Kelantan macam orang gila mengatakan kelantan tidak layak mendapat royalti dengan membawa undang2 dan ordinan lapuk untuk di baca bersama dengan Akta petroleum itu bagi menafikan hak Kelantan.

Tetapi perlu ingat, Parti PEROMPAK umno akan menghalalkan kemudian nya, apabila dia dapat menguasai Kelantan selepas PRU13 nanti, itu pun dengan harapan dapat menguasai 2/3 di Parlimen, bagi membolihkan persempadan semula kawasan P.Raya.

WARGA KELANTAN yang berada seluruh pelusuk M’sia hendak lah menggunakan KUASA mereka bagi mengajar sebuah PARTI PEROMPAK ia itu UMNO dari menguasai PARLIMEN pada PRU13 nanti.

Parti PEROMPAK ini telah nyata mengkhianati AMANAH dengan melakukan double standard terhadap Kelantan.

Pada Pengundi2 JELI dan BACHOK Stopa Mamat dan Awe Adek perlu di LENYAP kan, merek ini adalah PENDERHAKA kepada Negeri Kelantan.

Ulang baca lah n3 aku yang lepas2 bagaimana UMNO BN menangani Isu Royalti T’ganu.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel