Grab the widget 

Sunday, February 28, 2010

Agensi Penguatkuasaan Manjatuh Hukuman Sendiri

Sejak dulu lagi Jabatan atau agensi Penguatkuasaan KERAjaan lah yang menentukan salah atau sebalik nya jika sesuatu perlanggaran undang2 olih orang awam, buat lah berapa banyak atau berat undang2 dan peraturan pun, selagi UMNO sendiri RASUAH penguatkuasaan agensi2 KERAjaan tetap RASUAH juga.

Bertambah nya undang2 dan berat hukuman nya makin SUKA dan GALAK lah agensi2 penguatkuasaan, sebab makin bertambah juga lah PELUANG2 RASUAH bagi mereka.

Nih ! satu lagi, Peniaga dan penjaja tempatan yang didapati memajak atau menyewa tapak perniagaan kepada warga asing akan berhadapan tindakan dibatalkan lesen perniagaan mereka. macam pundek jah bunyi nya amaran ini, habis tahun berganti tahun, bertukar lah berepa kali MENTERI pun mesti ada arahan macam PUNDEK tu, kalau dah pak2 menteri UMNO pun RASUAH, toksah nak cakap lah, dah berapa lama dah warga2 asing ni berniaga secara haram dan menyewa lesen2 warga tempatan, kenapa sampai sekarang tak habis2 isu ini, jawapan nya ialah RASUAH DIUTAMA KAN WARGA TEMPATAN DI ANAK TIRIKAN, nak dapat lesen susah, kalau BAGI RASUAH gerenti lulus tak sampai 12 jam, banyak kerenah birokrasi.

Masaalah di atas berlaku di mana2 saja di 1M’sia nih.

1 comments:

mountdweller said...

Salam Tok

Selagi duit haram diutamkan cakaplah macam mana pun, buatlah Undang-Undang apa pun, tak terpakai punya!

Komen Terkini

lain lain artikel