Grab the widget 

Sunday, January 24, 2010

Wang Ehsan Nak Bagi, Bagi Lah

Eh ! nak bagi, bagi lah, tak perlu menjemput wakil kerajaan negeri menyertai jawatankuasa pengagihan wang ihsan itu, itu kan tanggungjawab KERAjaan Tengah kepada sebuah Kerajaan negeri yang bersekutu dengan KERAjaan Tengah, nama pun KERAjaan Persekutuan, makna nya Kelantan sebahagian dari 1Msia juga.

Wang Ehsan tu kalau tak bagi pada orang PAS pun takpe, bagi jah pada  UM'melayu&mamak'NO yang sengkek2 tu, bukan main lagi sibuk, dari mana punca nya Wang Ehsan tu dapat pun tak tahu, Putrajaya ada keluar petrolium ke ?, KL ada ?, Johor ada ?, Melaka, Perlis lagi la tarak, Pahang juga boliau, Perak United Mamak nation organisation pun yellek KARI PARPU ade le.

Di semenanjung hanya Kelantan dan Terengganu jah, pihak yang ada authority keluarkan hasil Petrolium adalah PETRONAS, jadi PETRONAS lah yang wajib bayar Royalti hasil keluaran petroleum itu kepada kedua2 Negeri tersebut, Bukan nya KERAjaan Awang Stopa.

Petronas mesti bayar Royalti kepada Kerajaan negeri yang mana hasil nya keluar dari perut bumi negeri itu, itu perjanjian yang Ku Li dan bekas Hakim Negara Salleh Abas saksikan, kalau bodoh sangat tentang perjanjian itu, tanya lah pada kedua2 tokoh ini yang masih hidup lagi, Jangan jadi PENIPU.

Stopa meminta Kerajaan Kelantan mengenepikan sentimen politik dalam rundingan pemberian wang ihsan demi kepentingan dan kebajikan rakyat, nak tunjuk berjurus kunun, sentimen hape, nak bagi ke atau nak joli puak2  UM'melayu&mamak'NO Kelantan lantak korang lah, ajak wakil kerajaan negeri untuk jadi pak angguk.

Kerajaan Pas Kelantan tetap menuntut hak dan royalti petroleum dari PETRONAS bukan KERAjaan Tengah yang TAMAK dan PENIPU. [berkaitan disini]

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM