Grab the widget 

Friday, January 29, 2010

RM20 Juta Kontraktor2 Berbalah Wang Ihsan

00001_raz Daerah dan jajahan Kelantan ada 10, setiap daerah dan jajahan kalau di agih secara adil dapat lah 2 juta, itu kalau ikut daerah dan jajahan, tapi kalau stopa dan awe lebih kan jeli dan bachok macam mana ?, biasa la si pengkhianat rakyat Kelantan ni buat kerja macam gitu. tengok saja la bandar metropolitan jeli, kera dan siamang je yang jenguk, eh ! yang ramai2 kat Bukit Bunga tu orang luar dan pelancong jah, rakyat tempatan dapat ape ?, dapat lah berniaga barang produk Thai, samada  yang seludup atau tak, produk tempatan ?.

Kalau ikut Parlimen ada 14, dalm 14 ada 14 juga ketua united melayu&mamak nation organisation, bayar yuran seringgit dua terus jadi melayu, jadi 1 bahagian atau parlimen dapat 1.428571 juta, ketua bahagian ambik 500 ribu bagi pada orang harapan nya dan buat projek lebih kurang belanja 200 ribu, yang lebih 300 ribu hilir kemana ?, tinggal 1 juta, kontraktor berdaftar dengan JPP ada  300 orang, alamat nya umno RASUAH akan JAHANNAM dan PECAH PERUT dengan Wang Ihsan lah.

Makan lah duit haram tu JPP umno, Ku Li dah kata malam tadi “Kelantan ada hak untuk mendapat royalti minyak sebanyak RM2 bilion dan akan menjadi negeri yang terkaya, kata bekas Pengerusi Petronas, Tengku Razaleigh Hamzah.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Gua Musang mempersoalkan mengapa Kelantan tidak mendapat royalti minyak sedangkan Sabah dan Sarawak memperolehinya, Ku Li kata “ kehadirannya pada sesi penerangan malam ini mendapat perkenan Istana Kelantan, Tengku Razaleigh Hamzah (gambar) berkata, negeri itu berhak menerima royalti petroleum lima peratus.

“Saya maklum kepada tuanku perkara ini, tuanku perkenan. Pemangku Raja kata bagus tok li, bagus,” kata beliau pada program penerangan isu tuntutan royalti di di Kota Bharu malam tadi.

Justeru Pengasas Petronas itu mengesahkan Kelantan berhak menerima bayaran wang royalti sebanyak lima peratus.

Stopa, awe dan beghahim jah jahat peghanga ko oghe kelate.

see my lawyer

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel