Grab the widget 

Thursday, January 21, 2010

Awas ! Restoran MAMAK Menyamar Halal

Orang Islam Wajib berhati2 dalam soal makan minum, Orang Islam Haram memakan minum sumber2 yang tidak Halal.

Ada Restoran MAMAK memaparkan gambar ayat suci al-Quran, kalimah Allah dan Nabi Muhammad s.a.w., segelintir pemilik restoran tidak halal di negara ini dikesan turut menggaji wanita bertudung sebagai pelayan atau pekerja bagi meyakinkan pelanggan Islam bahawa makanan di premis mereka halal.

Rupa2 nya ada MAMAK2 menyamar Islam dan MELAYU untuk menjual makanan bermasak KARI dan PARPU.

Perkara itu hanya akan terbongkar selepas serbuan dilakukan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan bahagian penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Kepenggunaan dan Koperasi (KPNDKK).

Pengarah Bahagian Hab Halal Jakim, Saimah Mukhtar, berkata pihaknya banyak menerima aduan daripada pengguna yang keliru dengan tindakan segelintir pemilik restoran menggunakan pelayan wanita bertudung sebagai pekerja sedangkan restoran itu diragui status halalnya.

“Kami mengesan banyak kes seumpama ini selepas membuat pemantauan, siasatan dan pemeriksaan premis. Biasanya pekerja yang digaji adalah wanita warga Indonesia yang tidak diketahui sama ada mereka Islam atau tidak.

Awas lah umat Islam semua, warung2 warga indonesia pun harus kita berhati2, jangan dah dengar mereka cakap melayu kita anggap mereka Islam.

Restoran MAMAK kalau Was2, boikot saja.  [LIHAT DISINI]

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM