Grab the widget 

Wednesday, December 09, 2009

Penguatkuasa, Renjer Perhutanan Kelantan Sambil Lewa

Pphuhhh !, tokei2 besar di lepas, pembalak2 kecik dan pembelah2 kayu cara tradisional di tahan dan rampas hasil kerja mereka, pembelah kayu tradisional hanya beberapa tan saja, tapi tokei2 besar mencuri kayu di luar kawasan lesen beratus2 ribu2 tan, tutup mata.

Banyak sudah laporan2 dari orang ramai tentang kegiatan mencuri balak2 kepada jabatan perhutanan kelantan, itu hanya menyenangkan pegawai2 hutan untuk memantau, tapi lain pulak berlaku, ada slow talk disitu.

Pegawai2 perhutanan senang saja menipu orang2 awam bila menerima laporan kegiatan2 mencuri itu, akhir nya pegawai2 itu mengatakan tiada apa2 kegiatan  menyalahi peraturan setelah di siasat walau pun hakikat nya memang berlaku kegiatan mencuri balak di luar kawasan lesen.

Siapa saja bolih bertanya dan lihat kemewahan sesetengah pegawai2 perhutanan nih, kemewahan nya melebihi dan tidak setaraf dengan pendapatan bulanan, rumah besar2, kereta mewah.

Sudah lama dah penyelewengan pegawai2 ni lakukan, cuma tiada tindakan yang di ambil olih penguasa2 jabatan lain, bermacam2 gelaran orang ramai berikan kepada pegawai jabatan perhutanan, antaranya “kubur berasap”.

1 comments:

Anonymous said...

Betul ,Betul ! Betul!.....hok demo kata tu

Kalau kita gi ke jalan Bukit Arang ada rumah besar sebutir .Tanya rumah siapa ni ? Orang akan kata rumah pegawai Hutan nama..........

Kalau kita gi ke sungai Durian juga serupa .Nama dia ..........

Ada seorang lagi ,cuma tidak pasti kerana orang ni nampak baik ,cuma aku dengar dia buat kontrak sendiri .aku rasa dia salah kerana dia pegawai kerajaan saja .

Aku ingat kalau kita orang repot .Aku rasa Brunga pegawai SPRM turun mari ....Serupa juga dengan kes jual pasir di Lata Rex tu.....

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM