Grab the widget 

Tuesday, November 10, 2009

Jamil Khir Tak Faham Dasar Antara PAS & Umno

Dasar umno tidak membincangkan soal dosa dan pahala, Syurga dan Neraka, Iman dan Kufur, Islam dan murtad, bergerak atas dasar ‘asobiah.

Berbeza dengan PAS yang memperjuang Islam, soal hidup dan mati, sumber rujukan tertinggi Al Qur’an, soal dosa dan pahala, Syurga dan Neraka, Iman dan Kufur, Islam dan murtad, bergerak di bawah pimpinan Ulama.

Pelik apa nya sebuah parti yang memperjuang kan islam adalah keutamaan, wujudnya Bai'ah iaitu sumpah taat setia bahawa akan jatuh talak tiga terhadap isteri masing-masing jika mereka mengkhianati parti, kena faham, siapa yang berbai’ah ?, kan ke calon wakil rakyat ? mereka ini adalah dipilih olih pemimpin tertinggi parti untuk menjadi calon sebagai wakil rakyat, calon ini pulak bukan di ambil tepi jalan, mereka2 ini telah  arif dengan dasar2 parti.

Meraka bukan di paksa untuk menjadi calon, kalau takut berbai’ah, tolak saja tawaran itu, apa susah nya.

Sebelum ni sudah berapa ramai wakil rakyat PAS lompat parti atau isteri2 wakil rakyat PAS menjanda samaada berbai’ah lafaz taqlik atau tidak, parti umno sibuk apa.

Dalam apa saja perjanjian, Islam menggalakan berikrar dan bersaksi dalam satu2 perkara, lebih elok lagi kalau bertulis, peraturan islam adalah jelas tidak sambil lewa, sedangkan hendak beriman kepada ALLAH pun wajib berikrar, ini kan pulak perjuangan untuk menegak kan syari’at NYA, perkara sebegini adalah biasa sebagai seorang Muslim, sekurang2 nya 5 waktu sehari semalam kita berikrar yaqin kepada ALLAH, adakah ini juga salah ?

Tujuan bai’ah atau sumpah taat setia bahawa akan jatuh talak tiga terhadap isteri, adalah dengan tujuan supaya tidak ada sesiapa antara wakil rakyat belot dalam memikul amanah dalam memperjuang kan Islam, itu saja, apa nak di hebohkan, lain lah umno…..

Padan dah Jamil Khir masuk parti RASUAH UMNO yang tidak di jelas kan dalam nya memperjuang kan Islam adalah keutamaan, dia nak cuci taik, sampai masuk dalam tong taik. baca pertikain jamil khir disini

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel