Grab the widget 

Monday, October 26, 2009

Petugas Kaunter 10 Hospital Kuala Krai Kurang Ajar

Dalam  lingkungan Jam 11 pagi tadi Bini dan Anak perempuan aku pergi ke hospital Kuala Krai Kelantan, dengan tujuan untuk membuat Pemeriksaan Perubatan, kerana anak aku mendapat kerja dan akan melapur diri di Putra Jaya pada 5 Nov. ini.

Semasa di kaunter 10 ada dua orang Petugas wanita yang mengambil timbangan berat badan, periksa mata dan tekanan darah, semasa melakukan kerja2 itu salah seorang petugas MEMPERLEKEH kan JAWATAN yang anak aku dapat.

Kedua2 petudas itu dalam lingkungan umor 50han, setelah balik kerumah anak aku menceritakan peristiwa itu pada aku sambil menangis.

2 petugas ni dah tak lama dah nak pencen, begini kah pegawai yang banyak pengalaman menterjemah disiplin kerja pada orang awam ?

Kali ini terkena pada anak aku sendiri, aku dah banyak kali dengar cerita tentang petugas hospital Kuala Krai ni, rupa2 nya betul apa yang orang lain cakap.

Kepada 1 ekor minah tua tu, engko perlu ingat, korang bernasib baik bolih kerja sampai dah nak pencen, gaji engko bukan mak bapak engko sorang je bayar, aku dan seluruh rakyat M’sia yang bayar, termasuk pencen engko nanti, agak2 engko , halal kah rezeki engko tu ?.

Disini aku nak cadang pada gomen ubnRM, supaya minah di pencen kan awal, jangan sampai monapaus. contoh nya minah sekor ni dah dekat nak monapaus la tu, sebab tu meroyan sakan.

Aku bukannya hilang pertimbangan sangat, aku masih waras, cumanya aku dedahkan kerana ramai sangat dah merungt, supaya pendedahan ini bolih di ambil pengajaran olih orang lain.

1 comments:

jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuuuuuuu


RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN...memang tepat slogan tu!!!!!kahkahkah.....

Komen Terkini

lain lain artikel