Grab the widget 

Wednesday, October 21, 2009

Jangan Nafikan Pusat Tak Bantu Apa Kelantan Patut Dapat

Rakyat kelantan bolih menafikan banyak perkara Pusat tidak membantu apa yang sepatut rakyat dan kerajaan  kelantan dapat.

Wakil pusat di Dewan Undangan Negeri Kelantan jangan jadi bangang dan membangang kan orang lain, bercakap di mahkamah tak sama dengan dalam dewan dan depan rakyat teramai.

Memang pusat membantu tapi alakadar saja, tidak ikhlas, sentiasa mengungkit, khianat dan tidak menghormati demokrasi yang diagong olih ubnRM.

Sesetengah peruntukan wajib pusat untuk kelantan, pusat tidak menyerah kan sepenuhnya kepada kerajaan pilihan majorit rakyat kelantan, ini khianat nama nya.

Sebagai contoh, hasil royalti petroleum yang tak kena mengena dengan wang perbendaharaan pusat pun, pusat songlap, perlu di fahami royalti adalah hak mutlak rakyat kelantan, hasil dari beberapa perjanjian yang di meterai, bukan nya berupa peruntukan atau tanggungjawab pusat kepada sesebuah kerajaan negeri, kerajaan negeri pulak adalah sebahagian dari M’sia.

Cakap kepada orang bodoh bolih, hei ! banyak hasil2 dari negeri2 kerajaan pusat ambil, tentulah menjadi tanggungjawab pusat membantu balik rakyat negeri, kenapa pulak tak ditendang saja kelantan atau tak usah peduli langsung, jangan ambil apa2 pun dari kelantan, biarkan kelantan bersendirian mengurus tadbir kerajaan kelantan tanpa tangan2 jahat pusat.

Pusat melalui agennya yang memajukan beberapa sektor dengan jumlah puluh jutaan peruntukan, adalah tak setimpal dengan hasil kerja, membazir, tiris, tidak ekonomic, hanya sekadar untuk menunjuk2, inikah dianggap JASA pusat ? pherghhh !, jasa apa ? eii ! JASA ke TANGGUNG JAWAB ? kalau membazir dan tiris JASA APE KE JADAHNYA, geram aku………………………..baca selanjut nya keangkuhan ubnRM tak sedar diri, TAK GHETI ANTARA JASA DAN TANGGUNGJAWAB, bodoh piang……………………..

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel