Grab the widget 

Wednesday, October 21, 2009

Cerita Karut Sejadah Berdiri Angkara Budak2

Ini lah mentaliti Melayu Islam, gemar dengan cerita2 dongeng, hayalan, mitos, dewa2, cerita aneh yang tak masuk akal dan sebagai nya.

Kadang2 yang cerdik pandai pun was2 bila menerima cerita aneh, apabila orang ramai mulai percaya tentang cerita2 karut, sehingga mereka takut untuk membuat ulasan dengan secara logik dan fakta ilmiah.

Perangai orang melayu yang pemalas, kalau bolih, untuk mendapat kan wang pun dengan kaedah berdoa saja, tak payah kerja dan menggunakan ilmu, semua nya mahu senang, ada yang mencari emas dan duit dalam gua2 dengan menggunakan khidmat bomoh atau dukun saja, baghal punya melayu.

Begitu lah dengan cerita sejadah berdiri yang konon nya  berlaku di surau Sekolah Kebangsaan Tok Sangkot, Meranti, Pasir Mas semalam, yang aku nak tergelak besar ada  cik gu disitu beria2 membenarkan kejadian itu, bodoh punya cik gu, low class la luu, sepatutnya siasat dulu sebelum di war2kan kepada umum, buat malu darjat guru jah……..

Aku rasa dalam sehari dua lagi cerita ini akan di tertawa olih orang.

Kepada pihak berwajib patut mengambil langkah tegas bagi menyekat cerita2 karut ni dari tersebar, yang penting perlu membuat hebahan kepada media dengan jelas tentang kesahihan cerita itu sebelum di sensasikan olih pihak2 yang berpentingan.

Bagi aku cerita itu tetap karut marut…………

cerita karut disini

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM