Grab the widget 

Sunday, October 18, 2009

Apa Dah Jadi Program Desa Taqwa PAS Kelantan ?

Beberapa tahun lepas kerajaan PAS Kelantan telah memilih beberapa kampung, dijadikan Desa Taqwa.

Setakat ni aku nampak program tu membazir jah…..tidak ada kemajuaan, berapa banyak sudah di belanjakan untuk program tu.

Sebagai contoh, di Kg. Manek Urai Lama, zero, tak ada apa yang dapat di bangga kan tentang program tu……Masyarakat nya sama gak, PRK baru2 ni, peti undi ni kalah teruk.

Adakah program ni ada unsur berniaga atau komersil ?, mungkin ada individu2 tertetu mendapat keuntungan di sebalik program itu.

Arghhhh !, banyak program membazir, aku rasa kan seolah2 program2 semacam itu sengaja dicipta, untuk memenuhkan diari aktiviti parti jah……….tak ada apa tujuan atau  visi membangun minda, seperti kera mendapat bunga jah…………

Yang paling membosankan,” apa nak buat, kerajaan kita miskin, kita hanya termampu alakadar saja, ini lah ungkapan sial yang selalu di doakan olih sesetengah pemimpin.

Kemungkinan kah 10-20 tahun akan datang ungkapan di atas akan bermain2 lagi di bibir mulut pemimpin PAS.

Bermula 20 tahun lepas, sehingga mungkin 20 tahun lagi, apa yang di fikirkan ?………………fikir, fikirkan…………………………..

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel