Grab the widget 

Thursday, September 03, 2009

HISHAMMUDDIN BELA DEMONSTARI KEPALA LEMBU BERDARAH

Pada zaman penjajahan dahulu, iaitu sebelum UMNO bermaharajalela di negara ini, Masjid Kapitan Keling telah dibina di sebelah kuil Hindu Arulmigu Mahamariamman di Pitt Street di Pulau Pinang.

Di hadapan masjid itu pula ada gereja Kristian St George’s Church. Orang Islam masa itu bila sembahyang di masjid itu tidak pula rasa tersinggung atau goyang iman mereka. Mereka tidak pula menyembelih lembu dan berarak membawa kepala lembu serta memaki hamun kaum dan agama lain.

Yang berkuasa di Pulau Pinang pada zaman itu adalah orang Kristian. Mereka berhak untuk melarang pembinaan Masjid Kapitan Keling dan kuil Hindu di sebelah gereja mereka. Kuasa ada pada mereka.

Mereka boleh memberi alasan kononnya mereka tersinggung dann terguris hati jika masjid dan kuil dibina di sebelah gereja mereka. Mereka boleh berkata sembahyang mereka tidak sempurna atau tidak diterima Tuhan kalau ada masjid dan kuil yang berdekatan dengan gereja mereka. Tetapi penjajah Inggeris tidak pula berbuat demikian.

Malah dekat situ juga ada kuil Kuan Yin Teng untuk orang Cina. Nampaknya pada zaman dulu, manusia Malaya boleh hidup saling hormat-menghormati antara satu sama lain. Masa itu orang Melayu Malaya tidak perlu dibawa ke seminar khas Biro Tata Negara untuk menginsafkan mereka tentang nasib agama dan bangsa. Masa itu tidak ada Utusan Malaysia yang mana pengarangnya seperti Zainuddin Maidin dan anak-anak didiknya telah mengajar orang Melayu supaya membenci kaum dan agama lain.

takebeer Kata Kerismuddin………..The Home Minister today Sept 2, defended and justified last Friday's cow-head demonstration after meeting with Malay-Muslim representatives of Shah Alam's Section 23 at his office here today.

Datuk Seri Hishammuddin Hussein pointed out that the residents felt victimized and had no intention to stir racial emotion.

“They are not getting off scot-free. They felt victimised and feel that there is another valid explanation on their part. There was no intention on their part to cause racial divide. They, the organisers, who are sitting left and right of me, didn’t even know that somebody was going to bring the head of the cow during that demonstration.” he said.

SAMBIL BERDEMONSTRASI MEREKA MENGAJAK ORANG RAMAI MINUM CECAIR HARAM BEER, KERJA SIAPA ITU ?

rujuk sini dan baca sini sama dan kata zaid ibrahim

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM