Grab the widget 

Wednesday, July 01, 2009

TUAN AZIZ BUKAN PILIHAN SEBULAT SUARA CALON UBN PRK N41 DUN MU

Dari awal aku dah agak dah, dia ni flip flop sikit, sekejap ada sekejap tak ada, macam biskut chipsmore, antara yakin dan tak yakin untuk bertanding, dia bukan antara calon favourite tapi JALAL.

Dua faktor penyebab tuan aziz di pilih, pertama dia dari geng mantan ketua bahagian, mantan ketua  pula abang ipar kepada SU politik najib, penyokong kuat najib, mantan ketua pula musuh utama ramzi, beberapa kali mantan ketua telah di lipat TENGKOK dalam percubaan nya untuk menguasai dan mengetuai bahagian kuala krai tidak berjaya, jadi dengan DENDAM kesumat sedaya upaya nya dia mempasti kan anak didik nya di calon kan. kedua UBN menganggap CALON PAS senang di MAKAN dan LEKEH.

JALAL pada awal banyak saingan, tapi sejak last last semua calon  berkompromi dan JALAL adalah calon mesti di korban berdasar kan spekulasi bahawa calon PAS yang akan di pilih HEBAT.

Memang pun TUAN  AZIZ bukan pilihan sebulat suara, lihat pergolakan dalaman UBN kuala krai sekarang ni... , dari apa yang dia kata , AKU PETIK KAN ….."Saya difahamkan saya disokong penuh oleh semua ahli jawatankuasa (AJK) Umno bahagian Kuala Krai……..,   "Saya tanya pihak tertentu dalam bahagian, saya dapat sokongan penuh oleh AJK bahagian," katanya ketika diminta mengulas dakwaan ada pemimpin bahagian yang akan melakukan sabotaj terhadapnya. …….., Tuan Aziz yang juga ketua Pemuda Umno bahagian berkata, cerita 'kerat mengerat' di kalangan AJK Umno bahagian tidak berlaku di Manek Urai………,  Katanya, hanya pihak tertentu yang menyebarkan spekulasi dan ia merupakan perkara biasa menjelang pilihanraya……..,  "Tidak sepatutnya berlaku kerat mengerat kerana saya dipilih oleh parti dan mereka juga orang parti yang sama," tambahnya………..,

Sah, UBN sedang bergolak dan Tuan Aziz bukan calon pilihan sebulat suara UBN.

PENGUNDI MU MESTI MENOLAK CALON YANG TIDAK MEWAKILI MAJORITI PARTI NYA SENDIRI……………………………….

3 comments:

Topeng Perak® Unmasked said...

Pada awalnya Jalal dapat 95% undi perwakilan.

Pada akhirnya Aziz jadi calon.

Pada awalnya KJ bukan main sibuk berkempen di MU.

Pada Akhirnya dimana KJ..?

Awal dan Akhirnya memang best.

Anonymous said...

Pilih lah Fauzi Ikan hok tak pandai bbaca tu jadi wakil rakyat. Pah tu gat ko dok jenera dale dewan lah. Bodo sungguh puak mu ni

Ayiem said...

nampak sangat penakutnya puak pencacai upahan UM-no,nok letok namo pun tok berani....

jenis puak pencacai kebulur macam nih memang tok leh nok kito hurmat,memang jenis benggong tahap paling bowoh sekali...

Hok pandai bbaco tuh,jenis cerdik tok leh tupe,bodoo tok leh ajar..

Abe uji tuh buke bodo mace mu....

Komen Terkini

lain lain artikel