Grab the widget 

Sunday, June 07, 2009

NOSTALGIA PAS DUN MANIK URAI PRK N41 M/URAI

Aku masih ingat lagi era Ust.Khaidhir Khatib, masa tu dun m/urai dalam Parlimen Ulu Kelantan, kami tak campur dengan k/krai. KAWASAN ULU KELANTAN meliputi GUA MUSANG dan sebahagian KUALA  BALAH.

Masa tu betapa susah PAS disini, hubungan antara kampong ada dengan jalan kaki, bermotorsikal, bersampan, bot dan keretapi itu saja pengangkutan ada.

Walau pun dalam kawasan ulu kelantan, tempat mesyuarat KAWASAN ATAU PEJABAT DI KUALA KRAI, kadang kadang perwakilan terpaksa bermalam di kuala krai atau mesti datang awal sehari skiranya ada satu satu mesyuarat penting.

Kampong Sg.Peria masa tu adalah PUSAT segala aktiviti besar  PAS dalm dun m/urai, termasuk kuliah Jumaat dan Tarbiah Mingguan, sambutan orang ramai amat membangga kan, jadi GENERASI PAS dun m/urai hari ini adalah PRODUCT ERA ITU.

Pada era itu lah bermula 1 dari 2 batu nesan  PAS dun m/urai hadiah kan kepada PAS kelantan dan mengekalkan sehingga 5 penggal tak termasuk GELOMBANG POLITIK GILA GILA 2004.

Kepada GENERASI BARU harus toleh kebelakang cuba selami apa yang telah di korban kan olih orang dulu, bertanya lah pada yang dah tak berapa ramai aku rasa yang masih ada.

keperitan pejuang dulu dalam era pemerentahan UBN amat memeritkan , dengan kepayahan dan tekanan yang amat dahsat, tiada imbuhan wang ringgit dan janji janji manis, berjuang DEMI ALLAH dan ingin melihat ISLAM dan PAS berkuasa kembali di BUMI KELANTAN, dan inginkan kelantan sebagai MODEL dan PENGKALAN AWAL KEPADA PAS MALAYSIA DENGAN CITA CITA TERTEGAK SEBUAH KERAJAAN BERLANDAS KAN ISLAM DI MALAYSIA YANG KITA CINTAI INI.

Dulu tiada perebutan JAWATAN ATAU CALON kerana yakin dan percaya kepada PUCUK PIMPINAN.

AMBIL LAH IKTIBAR DARI SEJARAH LAMPAU SEBGAI PEDOMAN UNTUK HARI INI DAN ESOK, ESOK, ESOK DAN ESOK, jangan terpedaya dengan kebendaan yang akan merosak JEMAAH, sekali aku imbas sudah masuk unsur unsur negativ  dari luar dan menular budaya  luar dalm jemaah, maaf , ini adalah pandangan peribadi aku saja, tengok lah ! suasana MUKTAMAR PUSAT, aku malas la nak ngomel panjang, bantai la NASHA………………

AKU DAH DAPAT PETUNJUK SIAPA BAKAL CALON PRK M/URAI, SYABAS KEPADA CALON GLAMOUR ! ! ! !

1 comments:

member tok gawa said...

Ambo dua tiga minggu dah dok saing dengan Mat Yee Ppiyoh.Ada la dia kato SB sekat tengah jale ambil biodata dia.Tapi hati kecik ambo bisik kata ore luar manek urai juga jadi calun.nak wat guano, kena terimalah...

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM