Grab the widget 

Sunday, May 24, 2009

SIAPA CALON PAS BAGI PRK N41 DUN MANIK URAI ?

Tentunya sudah ada dalam perkiraan dan semestinya dari kalangan tempatan, sekali lagi aku ingin ingatkan jangan sesekali bawa calon dari luar (mesti faham ini), PAS kawasan kuala krai jangan mengarut, kami ingin benar benar calon yang dari kalangan kami dan berkhidmat untuk kami, orang luar jangan menyibuk, jagalah tempat masing masing, nak bodek ke, nak ampu ke pegi lah tempat tok wakil masing masing, ini adalah amaran aku dan aku tujukan amaran ini bukan kepada semua tapi orang tertentu saja, dalam hal ini aku terpaksa bertegas.

Dari soksek soksek coffee house kampong adalah beberapa orang yang boleh di ambil kira dan munasabah, aku akan senaraikan antara nya :

FIKRI CHE ISMAIL (mat yee ppiyoh) dari KG. LALOH, tidak berpendidikan tinggi tapi istiqomah dalam perjuangan mesra pengguna dikenali dan disenangi kawan dan musuh, mudah di bawa berbincang murah hati ringan tulang, bekerja sendiri, kelemahannya boleh di baiki boleh dikatakan Kelantan kenal dia walau pun low profile, (kalau Tanya tuan badan, mu nok jadi calon ? , tentu jawabnya toksir).


UST ZAMZURI MAT LAZIM dari KG PERIA, bekas calon 2004 berpendidikan tapi tak mesra pengguna susah mengenali orang ramai dan susah berubah, (kalau Tanya tuan badan, mu nok jadi calon ? , tentu jawabnya aku nok).

MAT HARON (mat budi) dari KG.BUDI, (ego and bad education) tak disenangi di kampongnya dan pentingkan keluarganya di pasir mas dan hanya di senangi PAS kawasan kuala krai, (kalau Tanya tuan badan, mu nok jadi calon ? , tentu jawabnya aku nok).

setakat ini mereka ini adalah munasabah, perlu diingat kan CALON GLAMOUR ADALAH PILIHAN TERBAIK, fikir fikirkan lah.

Bagi aku siapa pun CALON dari PARTI RASUAH nanti aku anggap semua nya LEKEH semuanya, tak payah gerun dengan syarat CALON PAS MESTI GLAMOUR.
DUN MANIK URAI tiada ramai calon yang berpendidikan, professional adalah kesilapan PAS kawasan kuala krai disebabkan politik cantas dan CAS KETING, boleh dikatakan PAS KAWSAN KUALA KRAI di monopoli dan di cucuk hidung oleh orang yang berkepentingan sekitar KUALA KRAI, GUCHIL dan MENGKEBANG SAHAJA.

Apakah kami dari DUN MANIK URAI ni bangsat sangat sehingga tiada calon FIRST CLASS, sudah berapa lama orang disini hidup mati dengan PAS ?, sebenarnya ada, kami ada professional, pemegang ijazah, degree dan lain lain lagi tapi pintu kami ditutup.
CALON PAS MESTI GLAMOUR BUAT PRK KALI INI dan masa depan PAS DUN MANIK URAI pakat pakat lah fikir kan.

KEPADA PARTI RASUAH, kamu jangan gah, walau pun kami berselisih pendapat antara kami, kami tak akan bakar kelambu marah kan nyamok, kami akan patuh kepada pimpinan tertinggi kami insyaallah.
Tak sah kalau aku tak COKEK hal PARTI RASUAH umpama makan nasi tanpa BUDU perah asam limau kerat lintang lada burung dan ikan tawar uurrrrrrsssssssedap……………………………..pedas, eh ! bangunan dan dewan berwarna biru dekat simpang sungai SOK, CUCUH PUTERI tu bangunan apa ek ! macam balai POLIS je, oo ! itu JUKI punye, itu lah hasil dari sepenggal pembangunan yang dibawa olih bekas wakil yang menang majority 53 undi, tapi untuk siapa ?

Tiada apa yang dapat dibanggakan olih pengundi disini, tiada pembangunan tiada mercu tanda walau pun suatu ketika dulu pernah TIMBALAN MENTERI BESAR pernah mewakili kami semasa era pemerentahan BN dulu.
Ada orang kaya lebih kurang pun dikalangan BN semuanya kontraktor kelas A F, eh! Macam program reality show TV pulak, untuk pengetahuan , ramai dikalangan BN yang kuat disini kontraktor , projek MEE SEGERA bila nak mula ?, tipu rakyat saja.
Dan aku mengalu alukan kedatangan petugas petugas pilhanraya dari luar datang dan melihat sendiri dengan mata kepala sendiri baik dari parti apa pun yang mana kami di anak tirikan olih PARTI RASUAH.

PADA MU PARTI RASUAH AKU TETAP MENUNGGU JANJI JANJI MANIS MU, PROJEK PROJEK TIPU DAYA MU, PUTERI MANIS MU MASUK TIPU ORANG KAMPONG, MENTERI MENTERI HAGAS MU, SAMSENG SAMSENG MU, WANITA WANITA MU MENYAMAR MEMAKAI TUDUNG NAMPAK RAMBUT DIDEPAN DAN BERSILA ATAS GELEGAR KAYU USANG, PELUKLAH CIUMLAH ORANG ORANG TUA, ORANG SAKIT JANGAN PEDULI BAU PELUH, JEBAK YANG BUSUK DAN HANYIR ITU, SEKURANG KURANG NYA sekira ada anugerah pelakun terbaik dapat lah OSCAR, ……………………………..aku teringin nak lihat SHAHRIZAT dari dekat berselubung Nampak rambut didepan, aku tak tahan melihat lirikan mata mu itu, astaghfirullahal’azimm ! .
RUMAH SEWA HABIS STOK, HOTEL MESTI KOTA BHARU, ORANG PAS SELESA DI MASJID, ORANG UMNO FOBIA MASJID (tengok lah nanti berapa ramai pengunjung BE END kemasjid, kami akan banci untuk genuines book of record)

PADA PIMPINAN AMBIL KIRALAH PENDAPAT AKU INI, KAMI LETIH DAH MEMIKIRKAN HAL INI.


2 comments:

Cikgu said...

Sapo Mat Yee Ppiyoh? ambo setuju belako...letak sapo pom.Asal lawan umeno dacing. Ambo lulusan Universiti of PAS Manek Urai sejak usia 12 tahun hingga loni 45 tahun..tak degre2 lagi..

1stlady said...

sedarlah wahai umat islam,sesungguhnya ALLAH berfirman bahawa menyuruh umat islam menyokang calon islam yang benar2 boleh memimpin rakyat terutama dari segi agama walaupun kerajaan itu sebuah kerajaan miskin.ingatlah,sesungguhnya menyokong calon yang ketuanya pembunuh kejam adalah hina di sisi allah

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM