Grab the widget 

Tuesday, February 17, 2009

AKU TAK PAYAH CUBA TRY TEST, PADAN DENGAN AKU TENGOK SAJA

Masa mula mula aku berjinak jinak dengan politik, ada seorang kawan aku yang kuat RASUAH, dia nasihat aku dan bodek supaya aku pilih parti RASUAH demi masa depan aku dan anak cucu aku katanya, beceritalah dia tentang kebaikan dan kelebihan parti RASUAH.

Antaranya, sekira aku nak berniaga dia boleh tolong uruskan tentang modal atau pun subsidi dari KESEDAR (lembaga kemajuan kelantan selatan) kerana dia rapat dengan pengurusi kesedar yang merangkap KETUA BAHAGIAN UMNO KUALA KRAI, katanya kalau aku nak jadi kontraktor dia juga sanggup dapatkan aku projek kerana BE END banyak membuat pembangunan tidak seperti PAS apa dia boleh buat katanya, PAS parti miskin hanya memerentah negeri saja berbanding BE END dan bermacam macam lagi lah rayu nya dia pada aku.

Dia ni, kaki sepak kertas aje, hari hari kehulu kehilir tanpa kerja harap kan belas ehsan puak puak karat RASUAH jah, tukang beli rokok , pos surat, dapat lah tiga empat puluh RM sehari.

Beginilah kata aku pada dia, aku rasa rasanya jatuh hati juga lah pada rasuah, tapi pada pengamatan aku puak RASUAH di kampong aku ni tak lah hebat sangat berbanding orang orang PAS, orang PAS berusaha sendiri tanpa mengharapkan subsidi atau pun bantuan dari mana mana kerajaan pun, tapi mereka berjaya berbanding puak RASUAH yang mengharapkan subsidi semata mata.

Olih kerana aku minat setelah kesanggupan dia nak menolong aku, aku meminta syarat pada dia.

Aku minta pada dia tolong selesai kan dulu masaalah yang ada pada puak puak RASUAH yang sedia ada, apa kehendak dan permintaan mereka tolong selesaikan, contohnya 80 orang lah ada dalam cawangan dia, selesaikan dulu 80 orang itu dan yang ke 81 Insyaalah akulah, kalau dia tak boleh selesai tak mungkin aku jadi ahli RASUAH kata aku pada dia.

Dia kata pada aku cuba try test dulu lah, AKU KATA PADA DIA, AKU TAK PAYAH CUBA TRY TEST, PADAN DENGAN AKU TENGOK SAJA AKU DAH TAK SANGGUP JADI AHLI RASUAH UMNO, TERRRRRRRRRRUK ! PUAK NIH.

NAK TAU KAWAN AKU TUH, kaki penipu, duit tak boleh diharap pantang lepe di sapunya, tapi MASIH KETUA CAWANGAN RASUAH.
                                                                                                                                                              AKU ?, DULU KINI MASIH PENYOKONG PAS.



0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM