Grab the widget 

Saturday, January 31, 2009

Umno Perlu Majlis Ulama ?

Berani kah UM no menubuh Majlis Ulama parti nya ? ini adalah satu satu cara bagi membersihkan seluruh UM no itu sendiri, lain lain cara semuanya mengarut belaka.

Setakat ini orang luar dari UM no tidak boleh berbuat apa apa atau berkata apa apa untuk menasihati UM no, kalau pun ada kalangan ULAMA dalam UM no pun, dia juga sama saja dengan lain lain UM no yang ada, berkehendakan jawatan tinggi mengumpul harta dan sebagainya, itu sebab nya dalam kekalutan sekarang ULAMA UM no yang ada sekarang ini BISU, PEKAK, BUTA, dimana ULAMA ULAMA ini ? oh ! tidor kekenyangan walau pun UM no 10 percent lagi nak berkubur.

Dari bawah sampai keatas orang UM no tak boleh diajar, sudah lah kurang ajar bongkak sombong melawan tokei, tengok... lembaga disiplin yang dipersetujui semua oleh UM no boleh mereka membelakangi nya, terbaru SPRM apa jadi ?.

Majlis Ulama mesti lah dari kalangan orang yang tak berkepentingan, bebas dari memihak kepada mana mana parti, profesional rendah diri dan sebagai nya, tugas nya untuk menasihati mana mana ahli, atau mencadangkan sesuatu perkara dan memantau tingkah laku serta menasihati mereka jika ada sesuatu perkara yang bolih memesong kan dari landasan ISLAM. 

Soal nya mahukah mereka UM no atau kalangan ULAMA yang ada dalam Msia ini menganggotai Majlis Ulama tersebut.

Aku rasa tak mungkin, kerana ramai kalangan UM no bersifat kurang ajar.

Lihat pandangan bekas Mufti Perlis.


0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM