Grab the widget 

Thursday, May 26, 2011

Ustaz Dato’ Sri Hj. Mohamad Bin Sabu Dan Ustaz Dato’ Hj.Husam Bin Musa

TGNA kata pro ke ulama sama jah, erti nya ada kepakaran dalam bidang masing, dalam sebuah negara semua kepakaran mesti ada.

Dewan ulama adalah dewan tertinggi dalam Pas, bermakna tempat merujuk hal2 berkaitan agama, lain2 bebas dan tidak termaktub pun dalam perlembagaan Pas bahawa jawatan kuasa kerja pusat mesti dari golongan ulama yang selama ini di pahami sebagai golongan ilmuan agama.

DSC00016Ustaz Dato’ Sri Hj. Mohamad Bin Sabu ketika ceramah di Dun Dabong baru2 ini

Kata2 TGNA “Oleh yang demikian, tidak ada yang pelik jika di dalam PAS ada kepimpinannya dari pelbagai latar belakang. Profesional dalam PAS itulah golongan ulama, dan ulama dalam PAS itulah professional.

DSC00033Ustaz Dato’ Hj.Husam Bin Musa ketika ceramah bersama Izzah di Kuala Krai.

Jadi tidak salah kalau mana2 perwakilan Pas nanti untuk memilih mereka berdua menduduki kerusi yang di cadangkan olih kawasan2, begitu juga aku, aku menyokong mereka berdua kerana mereka telah di uji dalam pejuangan serta lama, mereka juga bolih mencetus kan sesuatu untuk kebaikan parti serta kepada negeri2 yang di kuasai olih PR, juga di GILAI olih anak2 muda dengan watak2 mereka dalam menangani isu2 besar.

Title di atas memang wajar kepada mereka, Dato’ Sri Mat Sabu pernah di tawarkan title DS tapi di tolak nya, biar dia tolak tapi aku nak panggil dia berserta dengan title, lu orang apa hal ?, aku bukan sinis, begitu juga title “Ustaz”, mereka memang layak, tidak keterlaluan mereka ada lah SIFU anak2 muda diluar sana.

Ahh ! aku tak kenal pun mereka berdua secara peribadi, tapi apa nak buat aku  minat dengan gaya kepimpinan mereka, orang yang tak setuju dengan pandangan aku, itu dia orang punya urusan, walau pun, aku ulang walau pun mereka selama ini ada membuat kesilapan, itu lumrah sifat sebagai manusia.

Dalam pada itu aku tidak pula nak komdem calon2 lain, tapi pada aku mereka ada sesuatu yang tidak ada pada orang lain………

Tentu nya korang ada pilihan sendiri, itu korang punya pasal lah………

1 comments:

Pak Mat said...

Aku pun setuju,2 2 memang hebat dan teruji. 2 2 ustaz ni memang cukup layak untuk jawatan Tim dan Naib. Insyaallah lepas PRU 13 nanti sorang jadi menteri dalam negeri sorang lagi ganti tempat Stopa Mohammad. Setujuuuuuuuuu

Komen Terkini

lain lain artikel