Grab the widget 

Wednesday, August 25, 2010

Pas Ada Pengalaman Kalah Di Kerajaan Negeri

DAP PKR tiada pengalaman itu, Pas pernah merasa kalah bersendirian, ini adalah pengalaman paling mahal, serta mendewasakan Pas.

Beberapa faktor menyebabkan Pas kalah, antara nya kerana pemimpin atau wakil rakyat nya ego, membelakangi mandat rakyat, membuat keputusan sendiri, pemimpin tak berapa kuat Iman, pemimpin besar diri hingga tak boleh di tegur dan berbagai lagi selain organisasi tak mantap.

Rakyat dan pengundi memerhati setiap tidak tanduk pemimpin untuk menilai, susah perjuangan Pas ini, kerana ia nya melibat kan soal ‘Akidah, dosa dan pahala, pemimpin mesti di Tarbiah terlebih dahulu, baru lah rakyat secara beransur2 dan berhikmah, sebab rakyat berbagai2 latar belakang feel.

Setelah itu semua Pas mengambil kira, maka Pas boleh mempertahan kan begitu lama di ketika ini, ingat… penyokong dan pengundi Pas di tanam dengan Akidah bukan dengan slogan2 ciptaan, sejarah telah mencatatkan sudah berapa banyak sudah parti2 politik pembangkang berkubur, kerana semua nya tiada ROH Islam, Pas berdakwah hanya menggunakan mulut dan lidah  tidak dengan janji2 material, orang yang lemah iman nya cenderung kepada kebendaan akan lari Pas, itu tidak mengapa, Pas tidak berputus asa.

Aku nak ingat kan kepada pemimpin yang Muda dan cetek pengetahuan Islam nya, berhati2 dengan ungkapan2 yang boleh mencetus kan sensitviti Pengundi2 Islam, jangan mendabik dada kunun nya aku lepasan OXFORD dan bekas MCKK aku sudah tahu semua nya, serta dengan degree2, PHD sekular, itu semua baik, tapi Ilmu keislaman tiada penghujung nya, jika perlu merujuk terlebih dulu kepada yang tahu, supaya kita tahu BATAS2 sempadan Mukmin dan Kufur.

Pas selagi tidak meninggal kan perjuangan atas dasar Islam, selagi itu Pas tidak Mungkin berkubur kecuali ahli dan pemimpin nya, Pas sudah banyak kehilangan pemimpin2 hebat dulu, setelah mereka ingkar perintah Allah, di mana mereka di mata masyarakat ?, Pas masih terus mengikuti peredaran masa juga, kerana Islam ada Penjaga nya, menang atau kalah bukan soal kita, kita hanya menurut perintah Nya, perlu di ingat, ada nya dunia ini adalah kerana Islam, kita yang hamba ini hanya menempuh dugaan2 saja.

Yang menjadi masalah sekarang kepada Pas ia lah Pemimpin2 era 2004, cepat ingin kan KUASA, gelojoh dan lahap, fikir2 kan……………….

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM