Grab the widget 

Friday, July 16, 2010

Melayu Ujud 40,000 Tahun Tapi Bangang

Pakar2 sejarah kata rumpun Melayu adalah penduduk asal di bumi 1M’sia sejak 40,000 tahun dahulu [lihat disini] , betul la tu………..nama pun rumpun, dalam tu ada jawa, bugis, batak, banjar, minang, MAMAK dll.

Kalau begitu mungkin juga UMNO telah wujud 40,000 tahun dahulu juga, nasib baik lah ada Umno, kalau tidak tak merasa lah kita nak jadi melayu, siapa agak2 nya Presiden Umno masa tu ye ?, PERKASA ada tak masatu ?.

Di M’sia ni asyik bermain kaum2 dan nak menunjuk siapa jaguh kaum, kaum siapa ramai, kaum siapa kuat, ini kah cara nya untuk menyatu kan rakyat ?, bertambah huru hara ada la………………….dalam kitab mana pejuang2 kaum ni belajar ?.

Ok, kaum mana kuat RASUAH, menagih dadah, jadi pelacur, merempit, mat jenin, kaki bodek, menganggur ? siapa berani mengaku…………….nama melayu tidak bolih menyelesai kan masalah ini, kerana melayu bila diatas lebih pentingkan diri sendiri, tengok saja dalam pimpinan Umno dan ROSMAH, pemimpin bermewah2, bergaya elit, suka menonjol diri, lupa asal usul.

Melayu memimpin negara bermegah2 bila terdesak mengugut rakyat dengan memotong sebarang subsidi yang pernah di beri dan menekan rakyat bila mereka tidak bolih bermewah2, apa pengorbanan mereka untuk rakyat ?, ada elaun di potong, berjimat cermat dalam belanja mengurus dalam keadaan gawat, potong gaji, mengurang kan majlis di tempat2 mewah ?, jangan harap jenis melayu nih…………

Akhir nya petrol, diesel, gula dan sebagai nya di naik harga, alasan untuk menjaga masa depan negara………………..kepala HOTAK Melayu berjambul, melayu baca kitab tun sri lanang, yang di upah olih sultan untuk meriwayat kan yang baik2 tentang raja2 melayu dahulu, sampai kini melayu berhayal dengan cerita2 yang banyak rekaan dalam kitab itu………….yang dikatakan raja2 melayu berasal dari bukit siguntang mahameru negeri funan berketurunan iskandar zulkonain, ppperghhh !

1 comments:

Anonymous said...

Dalam abad ke 21 ni, melayu dibanggangkan lagi oleh ketuanan melayu melalui Utusan Melayau, Berita Hairan, Sinar Hari-harian, TV1, TV2, Tv3,

Komen Terkini

lain lain artikel