Grab the widget 

Sunday, July 25, 2010

Harussani Sah Kan Umno memperjuangkan Melayu PAS pula memperjuangkan agama Islam

Mana nak pakai dari kenyataan Harussani ni, kalau Umno yang memperjuangkan Melayu, Umno mesti merombak dasar melayu nya supaya selari dengan PAS yang memperjuangkan Islam yang di dalam terdiri majoriti Melayu, baru lah perpaduan akan menjadi kenyataan.

Dalam isu ini tidak memerlukan orang tengah, Umno mesti dulu, ubah dasar nya dari kebangsaan melayu kepada Islam, Pas sedia dengan dasar memperjuangkan Islam melampaui batas BANGSA, semua bangsa selamat di bawah pearturan Islam, berbanding dasar Melayu yang ternyata GAGAL.

Di ketika itu nak pakai nama parti apa pun bolih, PAS ke Umno, tapi nama Umno sudah tidak sesuai lagi, susah nak di terjemah kan, jenis bangsa melayu guna ungkapan penjajah nih, jika semua nya ok………….tidak ada lagi jenis parti berjuang bangsa2 ni, atas nama Islam jah seluruh manusia di muka bumi ini bolih sama2 berjuang untuk menegak kalimah Allah di muka bumi mesia nih, bangsa melayu atas muka bumi ni berapa kerat jah, kalau main bangsa2 mu, bangsa2 aku, smapai kiamat tak selesai………………………elok lah tu Umno kembali kepada Islam, Harussani pun dah setuju tu……………

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel