Grab the widget 

Wednesday, June 09, 2010

Senator Versi PASS (sumber bukan dari blogger PAS)

kalau UmnoApco lantik ramai senator jadi menteri, Pas juga ada ala2 itu.

Korang ingat semua pemimpin Pas pengundi sayang atau pilihan meraka ?, salah tu, hanya beberapa kerat pemimpin atau wakil rakyat jah yang perasan begitu, pemimpin yang perasan begitu jah yang akan mengamal kuku besi, sebenar nya ramai pemimpin “di pilih anatara mereka sendiri”, ko bodek puji aku, aku pulak bodek puji ko, lepas ni ko angkat aku, aku angkat ko jadi pimimpin, ala2 senator gitu, masing2 jaga menjaga antara 1 sama lain.

Kami di di bawah bukan nya pilih pemimpin semasa pilihanraya, kami pilih parti, sedar sikit. kekadang wakil rakyat yang di pilih memalui pilihanraya langsung kami benci pun ada, menengok kan pada kerenah2 mereka, aku berkata benar, sebab antara korang dengan aku, aku rasa aku lebih dekat dan dapat mendengar soksek2 orang bawah.

Kini Pas banyak kuasa, macam KERAjaan la pulak, time Muktamar pilih2 orang jah yang bolih mengikuti, aku ambil perkiraan ini  dari awal yang terpancul dari pihak berkuasa Pas, orang tua pernah pesan, kalau nak buay satu2 keputusan atau apa2 pun, pikir lah banyak kali supaya tidak menyentuh hati orang, seperti apa yang yang dikatakan olih Topeng Perak, apa sebenar nya ini ?.

Seolah kami mesti di jauhkan dari program2 PASS, walau apa pun kami tak kisah, tapi kami kesian jah pada Pas, kerana baru dapat sedikit kuasa, dah mula nak berkuasa semua, berkuasa lah sementara ada kuasa nih, masih ramai lagi kalangan bukan Ahli yang berminat dengan pas atau yang sudah mengundi pas sedang MENERPONG PERANGAI2 SESETENGAH PEMIMPIN PASS yang hidung tinggi.

Tak apa lah apa2 nanti kesilapan pemimpin, kami akan mempertahan kan walau pun………………….kami ada peminat sendri, kami akan memberi dan mempertahan Pas, walau pun tiada sapa suruh, dengan terus memberi maklumat terus ke maya, itu kerja kami yang tak ada kerja “cari pasal pulak”, hidung tak mancung pipi tersorong2, tak kisah walau pun kami perati dari luar dan jauh, walau bagaimana pun kami, kalau kami rajin la….kami akan usah juga untuk mendapat kan berita2 dan maklumat semasa dalam tempoh bermiktamar itu.

Selama ni pun aku bukan kaki Muktamar pun, kadang2 saja jah , hobi ikut kekawan pergi sana ssini ikut jauh2 perkembangan Pas, orang berdemo aku ikut, orng berhimpun aku ikut, kerana masa tu peringkat tertinggi memerlukan kepada orang, kerana hendak tunjuk kepada dunia dan parti lawan bahawa PASS hebat, ramai pengikut……………………pperghh !, lepas tu gatal tangan taip di blog……………………..budus aku..dan ramai lagi blogger budus, woit ! blogger yang ngaku PASS, korang budus laaa, melalak nak minta PAS cover muktamar PASS tu…… sedar la woii !.

Selamat bermuktamar kepada yang berdaftar sebagai perwakilan, pemerhati dan jemputan KHAS dari urusetia Muktamar.

Ngada2 laaaaa korang…………

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel