Grab the widget 

Wednesday, May 19, 2010

Penarik Kereta Macam Zaman Purba

1M’sia masih gunakan khidmat ala2 zaman purba, peraturan gunakan khidmat penarik kereta yang di gunakan olih agen2 kereta di benarkan olih KERAjaan.

Kenapa hanya khidmat menarik kereta saja2 ?, tidak pada khidmat2 lain, penarik2 kereta biasa nya terdiri dari gengster, kakibuli dan samseng2, seolah2 KERAjaan merestui puak2 ini bermaharajalela, bayang kan kalau anak2 gadis pemunya kereta yang hendak di tarik, apa mereka perlakukan, kalau di ikut kan sikap ganas mereka, apa jadi selepas itu ?.

Biasa yang kita dengar puak2 penarik kereta di lindungi olih pihak berkuasa yang menguatkuasa kan undang2, mereka sewenang2 nya merogol undang2 dengan pengecualian am, ppergh !

Lelaki tempatan berusia 32 tahun itu ditahan di rumahnya kira-kira pukul 11 malam berikutan aduan pengadu tersebut yang berusia 26 tahun.

Pengadu membuat laporan polis selepas suspek cuba merempuhnya selepas berlaku pertengkaran ketika proses menarik kereta di Plaza Pudu, Rabu lepas.

Suspek dipercayai bertindak sedemikian selepas pengadu enggan menyerahkan kunci keretanya untuk ditarik.

Lelaki yang dipercayai telah tiga tahun bekerja dengan sebuah agensi menarik kereta yang dilantik bank itu kini ditahan reman dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Polis ketika dihubungi mengesahkan penahanan lelaki tersebut tetapi enggan mengulas lanjut. [sumber]

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM