Grab the widget 

Sunday, May 23, 2010

Kompaun Minimum RM300 Membuka Ruang Luas RASUAH

Aku bolih, jadi Ketua Pengarah JPJ, setakat nak fikirkan tambah nilai Kompaun tuh.

Ketua Pengarahnya Datuk Solah Mat Hassan berkata cadangan itu termasuk dalam pindaan Akta JPJ 1987 yang akan dibentang di Kabinet pada Jun ini.

"Jumlah RM300 adalah kompaun maksimum yang dikenakan mengikut akta sekarang, dan dengan pindaan kelak jumlah kompaun minimum bermula dari RM300," katanya kepada pemberita selepas menutup Program Satu Komuniti Satu JPJ di Felda Tenang, di sini.

Takat tambah nilai, tak ada pengajaran pun, kalau di saman pun untuk penuh kan katong KERAjaan jah, baik slow talk ngan pegawai yang bertugas on the sport settle, tak kena fikir tarikh2 bila tamat tempoh, ko guano demo ?.

1 comments:

merbok said...

kisah sorang sahabat, ada sorang pegawai kanan polis. anaknya mohon masuk uitm tapi tak dapat. dia pergi jumpa dekan bahagian pengambilan pelajar uitm untuk buat rayuan. dekan tu pun berjanji untuk masukkan nama anak sahabat tersebut kerana anaknya layak (mungkin masa sesi temuduga tu tak dapat sebab ramai sangat calon kot). leganya hati sahabat tapi lepas tu dia kena tolong selesaikan kes saman dekan tersebut yg ada lebih kurang 13 keping!!

hehehe maknanya mcm-mcm cara untuk elak bayar saman! yg sahabat ni pun sebab masa depan anak terpaksa laa korbankan prinsip!

cheh! macam-macam perangai manusia ni.

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM