Grab the widget 

Sunday, May 30, 2010

Kaum India Yang Tersepit Dan Tertindas Sertai Lah Pakatan Rakyat

Mugilan, Vell Paari ke Samy Vellu Ke, sama saja, ada kepentingan politik untuk kroni masing2, sebagai contoh, apa kebajikan MIC kepada lebih 3000 ahli MIC Kelantan dengan 3 bahagian jah seluruh Kelantan ?.

Yang gah dan mewah hanya pengurusi negeri, ia itu Kuppusamy dari PAHI, masih ramai lagi yang nak dikatakan merempat dekat2 estate2 rasa nya melampau sangat, tapi itu lah hakikat nya, dalam pada itu Kerajaan Negeri Kelantan sudah banyak membantu kaum India Kelantan keluar dari belengu image estate, dengan menyediakan tapak2 kediaman untuk keluar dari estate setelah beberapa generasi tinggal di estate, dapat menikmati kemudahan asas di lot2 kediaman yang behampiran bandar.

Olih itu ramai sudah Kaum India Kelantan menyertai dan menyokong Kerajaan pimpinan TGNA melalui Wakil Ketua Kaum India yang di lantik olih Kerajaan Negeri untuk menagani masalah kaum mereka sendiri, sesetengah dari mereka ada yang memiliki tanah sendiri melalui polisi Kerajaan negeri, sudah tentu tabung Kifalah dapat membantu keluarga kaum India yang kehilangan orang2 tua mereka, sama  seperti kaum2 lain juga.

Nak harap kan Kuppusamy, Samy Vellu dan MIC, jangan harap, 3000 orang melalui Kuppusamy tak terurus, bila ada pemilihan parti baru lah mereka mendampingi remaja2 India dengan sogokan wang dan majlis hayal, ini kebenaran yang aku dapati dari kawan aku dari kaum itu.

Bagi kaum India Negeri2 selain Kelantan, sertai lah Pakatan Rakyat supaya kebajikan mereka akan terbela, itu pun kepada yang tia da kepentingan politik.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM