Grab the widget 

Sunday, May 16, 2010

Air Kelantan Memberi Alasan Bodoh

Paras air di tiga loji utama di Kelantan semakin menurun berikutan musim kemarau yang berlaku sejak beberapa bulan lepas.

Ketua Operasi dan Perkhidmatan Pelanggan, Air Kelantan Sdn Bhd, Mohd Asri Awang berkata ketiga-tiga loji itu ialah di Pasir Mas, Tumpat dan Kuala Krai.

Alasan mengarut dari AKSB, sejak dari awal mengurus air bagi Kelantan, syarikat ini hanya duduk bersila, tiada prasarana baru yang di buat, semua nya yang terdahulu.

Mengambil untung atas angin adalah kerja AKSB, paras sungai Kelantan sekarang ini tidak lah begitu teruk sebagaimana yang di katakan, HANYA peralatan dan keupayaan AKSB dalam menempuh situasi ini saja, AKSB tiada perancangan untuk melalui musim kemarau, segala peralatan nya semua yang lapuk, KAKITANGAN pulak Kurang, untuk save  Badget, Malas punca sebenar nya, tiada kepakaran.

Untuk pengetahuan, AKSB tidak mempunyai EMPANGAN untuk air, menyedut terus dari sungai, IKHTIAR belum habis lagi, dah megaku kalah, AIR di sungai Kelantan buat masa ini masih bolih di sedut, sekira nya AKSB tidak tahi hidung MASIN, tapi……………………………..untung tak mahu RUGI, biar lah pengguna yang rugi.

AKSB dan pegawai2 masih gah dengan keuntungan besar, dengan tidak perlu mengeluar modal tambahan baru bagi memperbaiki sistem sekarang yang lemah.

Sejak AKSB jaga air, sekitar KG LALOH musim tengkujuh pun kekadang  PAIP keluar ANGIN.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM