Grab the widget 

Monday, April 12, 2010

Laluan Maut Gua Musang-Kuala Krai PRK p94 Hulu Selangor

Tahun 2010 setakat hari ini telah mengorbankan 18 nyawa, Sejak 2008 hingga hari ini laluan itu telah mengorbankan 87 nyawa, iaitu 36 nyawa pada tahun 2008, 33 orang pada tahun lepas dan tahun ini 18 nyawa setakat ini.

Perhatian !, jalan Gua Musang-Kuala Krai adalah bawah selenggaraan JKR, laluan ini juga lah hubungan Kota Bharu-Kuala Lumpur.

Seramai2 pengguna laluan ini, tidak ada kah manusia yang berhati perut ?, tidak ada kah manusia yang mempunyai OTAK ?, tidak sedikit pun terasa dalam hati dengan prasarana tahap Bghehim Ali ini ?.

KERAjaan persekutuan sengaja menekan rakyat kelantan, yang memilih jalan sendiri dalam berpolitik, kerana ini apa yang dikatakan negara demokrasi, tapi KERAjaan persekutuan memperlakukan sebalik nya terhadap rakyat Kelantan.

Perlu ingat Kelantan adalah sebahagian dari M’sia, yang sepatut nya dapat menikmati apa yang termaktub dalam perlembagaan, sebagaimana timbal balik setelah Kelantan setuju menyertai persekutuan mula2 dulu.

Hak2 Kelantan sepatut nya dapat sama seperti negeri2 lain juga.

Ramai profesional dan anak2 Kelantan menyertai dalam arus membangun M’sia, tidak ketinggalan juga rakyat Kelantan turut membayar cukai2 pendapatan, hasil bumi dan sebagai nya, apa kah ini tidak di nilai olih KERAjaan persekutuan ?, hanya kerana berbeza idiologi politik jah Kelantan di pinggirkan.

Maka Celaka lah penguasa2 dzalim yang menindas rakyat marhaen, semoga di buka hati mereka2 ini dengan Nur Islam setelah mereka tersesat selama ini.

[aku komen berdasarkan sumber ini]

2 comments:

mosabit said...

ingat pada doa TGHA kepada najib??....

semoga doa TGNA dimakbulkan Allah....

aku juga sentiasa berdoa agar seluruh pemimpin negara ditimpa kecelakaan dan kelaknatan jika mereka zalim....aminn..

Anonymous said...

tapi...

kata sapei x afdal negeri2 pembangkang termasuk Kelantan pun bn bantu jugak!

camna tu hah?

Komen Terkini

lain lain artikel