Grab the widget 

Friday, March 26, 2010

Rakyat Kais Pagi Makan Pagi Tak Ambil Port Hal Istana

Ikut demo laaa !, kito kalu tok ggeghok toklih make…….ini lah antara kata2 yang bolih di dengar olih sebahagian rakyat Kelantan yang berpendaptan rendah yang kerja cukup2 makan, di mana berperang dengan harga barang semakin hari semakin mahal, sebahagian dari ada yang masih memerlukan perhatian Kerajaan.

Hari2 mengerah keringat untuk sesuap nasi, perbelanjaan anak2 sekolah, apa lagi kalau ada anak di U, di kira sudah mempunyai dua periuk nasi, ibubapa rela berlapar daripada anak yang jauh di U lapar di tempat orang.

Sebab itu hal2 ISTANA ni mereka tidak ambil port dan tidak mengambil berat buat sakit kepala mereka jah, katanya, mereka berbalah berperang pun gedung di darat kapal di laut, kita ni apa lah sangat, makan tak makan pun demo tak peduli pun, tulang 4 ni lah yang bolih menjaga kita, kata mereka, bagi mereka siapa2 tak kisah tak memberi kesan apa pun pada mereka, rezeki jah perkara utama hari2 mesti fikir.

KITO TOK GGEGHOK TOK LIH MAKE, DEMO BAGHE PITOK BAGHE BULIH, BAGHE KANDOK BAGHE JADI.(kami tak bergerak tak bolih makan, diorang, barang yang di minta bolih, barang yang di kehendaki jadi je , cakap apa saja).

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM