Grab the widget 

Monday, March 15, 2010

Ali ali……… Baba baba……….. Keelantan

Baba naik ali, baba guna ali, baba beli negeri dalam senyap, ali tak sedar, ali senang seketika, lepas tu ali mengamuk lagi.

Ali ada dimana2, r/panjang, m/urai, p/putih, dalam selimut pun ada, eh ! kat dabong pun ada, machang lagi lah ada, lupa pulak kat guchil, tawang apa kurang, ish ! malas lah nak taip lagi…….tumpatttttttt.

Baba tak ramai, setakat sekor 2  k/krai, g/musang, yang ada setengahnya baba2 dari luar Kelantan.

Baba2 ni bolih PERINTAH daerah tau ? ali2 pulak berbelit2 dekat betis baba macam kucing orang buang, sepak2 datang balik. sepak2 kuis datang mengiauw balik, kadang2 baba2 pun menyampah"apa ? ini olang talak kelica ka, hali2 mau luit, modo punya malayu, tiu nasing”, malu tak ?, mesti tak malu……..”oit esok aa lu angkat lima libu, pigi jumpa itu mata kayu….bla bla bla…………….nanti hali labu, itu exco mesualat, kita punya fail ala angkat ka ?, kalu itu fail sulah minit aa, lu tanya ya mau pakai belapa manyak luit aa ?.

Allo ! kawan, YB ini hali ala lumah ka ?, talak………. itu pasai tanah lot ma, ya tanah kelajaan, itu hali aa SO sudah pigi chek sukat, tapi aa, itu kayu talak masuk kawasan, apa macam ma?………………….. ok ok kita cumpa kota balu, bila,………..lepah mesorat dewe laa……………….inih ! lima latut kasi itu masiyid aaah, ok, cumpa lagi………………….allo ! wa lupa satu ma, jangan lepot ini hat sama itu……………o o !.TANTAWI, antara dialog2 yang biasa aku dengar sejujurnya.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel